آخرین عناوین

شنبه 31 ارديبهشت 1401-23:35 کد خبر:100733

پزشک بدون مرز ایرانی اعلام کرد:

نگران آبله میمون نباشید

پزشک بدون مرز ایرانی گفت: با توجه به اینکه رفتار ویروس آبله میمون و نحوه مقابله با آن از قبل شناخته شده است مردم نگران شیوع آن نباشند.


به گزارش خزرتیترخبر، دکترسید ناصر عمادی فوق تخصص پوست و دارنده مدال جهانی صلح و فداکاری فلورانس نایتینگل ژنو ۲۰۲۱ گفت: آبله میمون نوعی بیماری ویروسی مانند آبله مرغان است که دوره بیماری آن نیز مانند آبله مرغان به راحتی طی می‌شود.

براساس این گزارش، وی افزود: هراز گاهی این بیماری ویروسی همانند سایر بیماری‌های ویروسی شناخته شده، در مناطقی از جهان بروز و سپس با تمهیدات بهداشتی و درمانی به راحتی کنترل می‌شود.

آبله میمون معمولاً با علایمی شبیه سرماخوردگی از جمله تب، درد عضلات و ورم دست و پا شروع می‌شود و به تدریج زخم و تاول‌های مشابه آبله مرغان در ناحیه صورت یا پوست سایر قسمت‌های بدن ظاهر می‌شود.

عمادی گفت: آبله میمون هر از چند گاهی به طور محدود در مناطقی از دنیا پدیدار می‌شود و با توجه به اینکه این بیماری شناخته شده است اکثر مبتلایان به راحتی درمان می‌شوند.

این پزشک بدون مرز ایرانی که سال ها است به صورت رایگان در کشورهای فقیر آفریقا به درمان بیماری های پوستی مشغول است، گفت: از ۴۰ سال پیش که این ویروس شناخته شد بیشتر در مناطقی از آفریقا، امریکا و اروپا دیده شده است اما در ایران از ابتلا به این بیماری گزارش نشده بود با این حال تغییر ژنتیکی و تماس افراد واسطه ممکن است بندرت ویروس را وارد ایران نماید که در آن صورت به راحتی با تمهیدات مناسب کنترل می شود.

به گفته اداره مبارزه با بیماری‌های عفونی و مسری آمریکا حدود ۴۰ سال هیچ موردی از ابتلا به آبله میمون گزارش نشده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۷ در کشور نیجریه و نوامبر ۲۰۲۱ در آمریکا و بندریج در برخی کشور‌های اروپایی و آفریقایی دیده شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :