آخرین عناوین

يکشنبه 1 خرداد 1401-22:52 کد خبر:100777

پر پر شدن کودکان در هوتگ های چابهار:

فوت ۶ کودک طی یک هفته در هوتگ‌های چابهار

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار با اشاره به فوت ۶ کودک طی یک هفته، گفت: تک تک مسئولان و مردم محلی در از دست دادن این کودکان مسئول هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، جواد سپاهی یکشنبه شب در مراسم تکریم و معارفه شهردار پُلان اظهار داشت: ساخت هوتگ برای جمع آوری آب باران و استفاده آب آن برای شرب، کشاورزی و احشام از زمان‌های دور مرسوم بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را حذف کند اما باید آن را ساماندهی کرد تا به درستی مورد استفاده قرار بگیرد تا شاهد پر پر شدن کودکان نباشیم.

سرپرست فرمانداری چابهار با اشاره به اینکه «متاسفانه عزیزان و نوگل‌ها و طفل‌های معصوم و فرشته‌های آسمانی را به راحتی هرچه تمام تر از دست می دهیم اینها حتما یقه ما را در آخرت می‌گیرند»، خاطرنشان کرد: «تک تک مسئولان و مردم محلی در از دست دادن این کودکان مسئول هستند».

وی افزود: تخصیص اعتبار لازم، ایمن‌سازی هوتگ‌ها به عنوان یک ظرفیت برای تامین آب احشام و پرندگان، توسعه بومگردی و اراضی کشاورزی و گردشگری از وظایف مسئولان و متولیان امر است.

وی تصریح کرد: به عنوان فرماندار چابهار از بخشدار پُلان درخواست فوری ساماندهی و ایمن‌سازی هوتگ دارم و طی یک ماه آینده اقدامات خوبی انجام می‌شود و نباید دختران این سرزمین با غرق شدن در هوتگ فوت کنند و حتی بعد از آن کسی خود را مسئول نداند و شب هم راحت بخوابد.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: همه مردم و مسئولان بسیج شوند برای ایمن سازی و توسعه هوتگ و کسی به فکر تخریب هوتک نباشد چون جز لاینفک این منطقه است.

وی ادامه داد: دولت مردمی آیت الله رئیسی اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی را در حال اجرا دارد که آینده‌ای خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان پُلان پس از گذشت بیش از ۳۰ سال بلاتکلیف بوده، اظهار داشت: در دیدارهایی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر داشته‌ام و پیگیری‌های که مسئولان رده های مختلف انجام داده‌اند امیدوارم بزودی اتفاقات خوبی در ساخت و تکمیل بیمارستان بیفتد و شاهد توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی باشیم.

سپاهی گفت: سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های کشاورزی، صیادی، گردشگری، تجاری و اقتصادی که دارد محروم نیست و نباید به آن لقب محروم بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: شهردار پلان به وظایف خود عمل کنند تا در روز تودیع همه از آن تشکر کنند.

عمر بلوچ افزود: چندین ماه پروسه انتخاب شهردار پلان طول کشیده است لذا شورای اسلامی شهر و مردم فرصت را به صورت دقیقه ای و ثانیه ای غنیمت شمرده و فقط برای سازندگی این شهر فکر کنند و با همراهی و همگامی همه قشرها شاهد عمران و آبادانی این شهر تازه تاسیس باشیم.

وی خواستار نامگذاری یک روز به نام روز پلان شد و خاطرنشان کرد: در این روز می توانید ظرفیت ها و پتانسیل و مشکلات را با حضور و دعوت مردم و مسئولان بیان و بهتر پیگیری کنید.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :