آخرین عناوین

سه شنبه 15 مهر 1393-18:38 کد خبر:1015

معاون استاندار مازندران اعلام کرد:

سرعت‌گیرهای خطرساز جمع می‌شود/جاده ساری به دریا بیشترین آمار تصادفات را دارد

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه جاده ساری به دریا بیشترین آمار تصادفات را دارد، گفت: بخشی از این تصادفات به دلیل وجود سرعت‌گیرها است که تصمیم داریم به‌زودی سرعت‌گیرهای خطرساز را برداریم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی نبیان در همایش بزرگ امداد و نجات جاده‌ای و راهور محله‌ای که به مناسبت هفته ناجا در سالن همایش هلال احمر مازندران برگزار شد، افزود:در ابتدای سال‌جاری، شاید با اتفاقات ناگواری که در جاده‌های مازندران رخ داد و حتی به سمت هشدار رفته بود فکر نمی‌کردیم بتوانیم به نقطه مطلوبی برسیم اما همه مدیران تلاش کرده و توانسته ایم باوجود افزایش چشمگیر ورود مسافران و گردشگران به این استان، نیمه نخست سال را با موفقیت و کاهش تصادفات نسبت به مشابه سال قبل، پشت سر بگذاریم.

وی اظهار امیدواری کرد در 6 ماهه دوم سال 93 نیز بتوانیم با ادامه همین روندِ همکاری که بین دستگاه‌های مختلف استان با پلیس راه و راهور وجود دارد، شاهد کاهش تصادفات باشیم.

نبیان خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و اداره‌ کل راه و شهرسازی مازندران در حال تلاش برای به اتمام رساندن راه سوادکوه به قائمشهر تا پایان سال جاری هستند که با تکمیل آن شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود 10 هزار و 800 کیلومتر راه مواصلاتی در مازندران، اظهار داشت: از این میزان، بیش از 7 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی داریم که راهوران محله می‌توانند به نحو شایسته‌ای در کاهش تصادفات این جاده‌ها به ما کمک کنند.

وی یکی از بخش‌های مهم در کاهش تصادفات را فرهنگ‌سازی برای رعایت قوانین از جمله توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و رعایت سرعت و سبقت مجاز اعلام و خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های جاده‌ای در مازندران یکی از کارهای موفقی بوده که با نشان دادن سرعت لحظه‌ای و نقطه‌ای، رانندگان را به رعایت نکات ایمنی ملزم و ترغیب می‌کند.

عضو ستاد مدیریت بحران مازندران با بین اینکه در حال حاضر یکی از بیشترین تصادفات را در مسیر ساری به دریا داریم، تصریح کرد: بخشی از این تصادفات به علت دست‌اندازها است که در برخی موارد ارتفاع آنها تا 40 سانتی‌متر نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد: طی جلساتی که با راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شد تصمیم این است که بعد از پایان هفته نیروی انتظامی بتوانیم سرعت‌گاه‌ها را در نقاط بحرانی مد نظر قرار بدهیم و در برخی نقاط نیز سرعت‌گیرها را برداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • چهارشنبه 16 مهر 1393-11:56


    خدارو شکر یکی پیدا شد که به درد دل ما گوش کنه و لااقل در قسمتهایی از شهر از شر این سرعت گیرهای کذایی راحت بشیم

    • راننده
      سه شنبه 15 مهر 1393-22:27


      بعضی از این مثلا سرعتگیرا، بیشتر شبیه سکوی پرش هستن تا سرعت گیر و بعدش راننده بیچاره باید یه راست ماشینو ببره تعمیرگاه و یه خرج حسابی رو دستش میفته