آخرین عناوین

دوشنبه 30 خرداد 1401-12:11 کد خبر:101628

قابل توجه نمایندگان و مسئولان مازندران:

درخواست مردم سمنان از سرمایه گذار پتروشیمی مازندران برای انتقال پروژه پتروشیمی به سمنان/سند

جمع کثیری از مردم سمنان از سرمایه گذار مجتمع پتروشیمی مازندران  خواستند تا این پروژه عظیم و اشتغالزا را به سمنان منتقل کند .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، در نامه ای که به امضای بسیاری از نخبگان ، جوانان و چهره های شاخص استان سمنان به نمایندگی از مردم این استان خطاب به سرمایه گزار پتروشیمی مازندران نوشته شده است خواستار انتقال این پروژه بزرگ و اشتغاالزا به سمنان شدند .

براساس این گزارش، این درحالی است که کلنگ پروژه مذکور همزمان با سفر رئیس جمهور به استان مازندران از سوی وزیر کشور و مسئولان بلند پایه دولت در بهشهر به زمین زده شد اما با دخالت عجیب شخص سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و با دلایلی واهی از آغاز عملیات اجرایی آن ممانعت به عمل آمد که با اعتراض شدید مردم منطقه و سراسر استان قرار گرفت.

سلاجقه اما به همین جا بسنده نکرد و با قراردادن یک بند پیشنهادی در دستور جلسه کمیسیون زیربنایی دولت خواستار انتقال پتروشیمی مازندران به دامغان استان سمنان شد که با واکنش تند نمایندگان مازندران ، مردم استان و همه نخبگان و رسانه ها روبرو شد.

متاسفانه نکته مهم این است که در میان مدیران ارشد استان مازندران و مجمع نمایندگان، جریانات موثر مردمی نیز حرکت هماهنگی شکل نگرفت.

برخی از مدیران و نمایندگان و افراد جداگانه به اظهار نظر در خصوص لزوم احداث و تاسیس پتروشیمی در شرق مازندران به اظهار نظر پرداختند و از این طرح حمایت کردند اما یک دست و یک صدا نشدند که اگر می شدند «سلسله سمنانیان» جرات چنین کاری را نداشتند.

به گزارش خزرتیترخبر، به نظر می رسد این درخواست مکتوب سمنانی ها هم بخشی از پازل انتقال پتروشیمی مازندران به سمنان باشد که پشت پرده های آن باید مشخص شود .

آنچه مسلم است ، مردم مازندران ، نخبگان و رسانه ها و بویژه نمایندگان استان نخواهند گذاشت این پروژه بی نظیر اشتغالزا که نقطه امید دهها هزار خانواده مازندرانی است از این استان خارج شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :