آخرین عناوین

سه شنبه 31 خرداد 1401-11:41 کد خبر:101663

کلاف سردرگم پتروشیمی میانکاله پیچیده‌تر شد

کلاف سردرگم پتروشیمی میانکاله پیچیده ‌تر شد

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی گفت: اگر صنعت پتروشیمی بخواهد در میانکاله احداث شود، این ذخیره ‌گاه از لیست ذخیره ‌گاه‌های زیست کره دنیا حذف خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، محمود یزدان دوست مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ذخیره گاه زیست کره میانکاله در سال ۱۳۵۵ به تایید یونسکو رسیده و ما در هیچ ذخیره‌ گاه زیست کره مجاز به انجام مطالعات زیست محیطی نیستیم بنابراین صدور مجوز برای طرح پتروشیمی میانکاله از اساس غیرممکن است.

وی اظهار داشت: دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه برای آن مجوزی صادر نخواهد کرد چون با قوانین ذخیره گاه‌های زیست کره مغایرت دارد.

به گفته یزدان دوست اگر صنعت پتروشیمی بخواهد در آنجا احداث شود این ذخیره‌ گاه از فهرست ذخیره‌ گاه‌های زیست کره دنیا حذف خواهد شد.

او با رد این ادعا که سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال گرفتن این طرح از مازندران و انتقال آن به استان سمنان است گفت: اصولا با احداث پروژه پتروشیمی در داخل ذخیره گاه زیست کره مشکل داریم.

یزدان دوست با کذب محض خواندن ادعای آبرسانی سد فینسک به طرح پتروشیمی  گفت: سد فینسک در استان سمنان احداث می‌شود و هدف از احداث آن، تامین آب آشامیدنی شهر‌های مهدی ‌شهر و سمنان و نیز حقابه‌ بر‌های کشاورزی است و هیچ گونه تخصیصی به بخش صنعت نخواهد داشت.

وی گفت: البته هنوز برای احداث سد فینسک هم مجوز زیست محیطی صادر نکرده ایم و این موضوع در دست مطالعه قرار دارد.

شرکت سهامی پتروشیمی مازندران مردادماه پارسال مجوز تاسیس یک واحد پالایشگاه در منطقه حسین آباد بهشهر را گرفت و قرار بود این واحد صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی در زمین ۹۰ هکتاری ساخته شود، اما ۲۰ اسفند و همزمان با آغاز عملیات اجرایی این واحد، سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد این مجتمع مجوز زیست محیطی ندارد و پس از این اظهار نظر مخالفت‌ها در خصوص راه اندازی آن آغاز و ساخت آن متوقف شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :