آخرین عناوین

شنبه 19 مهر 1393-19:53 کد خبر:1028

انتقاد قابل تامل استاندار مازندران:

فضای سبز مازندران مانند لشکر شکست خورده است/احساس حقارت می کنم

استاندار مازندران گفت: فضای سبز استان مانند لشکر شکست خورده است و در این زمینه احساس حقارت می‌کنم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه شورای برنامه‌ریزی در سالن شماره یک استانداری مازندران افزود: فضای عمومی استان، در زمینه فضای سبز، غمبار است و درباره فضای سبز شهری وضعیت مناسبی نداریم.‌

وی با اشاره به اینکه با وجود نامهربانی‌هایی که نسبت به درختان داشتیم اما درخت همچنان برای ما اکسیژن تولید می‌کند، گفت: وضعیت مازندران در فضای سبز باید بهتر از سایر استان‌ها باشد در حالی که اینگونه نیست.

‌فلاح‌جلودار با بیان اینکه در مدتی که در مازندران هستم مسئله فضای سبز را حل می‌کنم، ادامه داد: سال گذشته با توجه به وجود انبوه مشکلات استان، این مسئله از دست من خارج شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای کارهای توسعه‌ای در استان نداریم و اگر در گذشته این نگاه بوده، اکنون رفع شده است، متذکر شد: فضای سبز استان مانند لشکر شکست خورده است و در این زمینه احساس حقارت می‌کنم.

وی خاطرنشان‌ کرد: مسئولیت اصلی فضای سبز با فرمانداران و شورای شهر و شهرداری است.

در ادامه این نشست، علی احسانی معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تعهدات برنامه پنجم باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در پایان سال 94 باید به کمتر از 18 درصد یابد، گفت: ارتقای نرخ سرمایه‌گذاری باید به نقطه مثبت برسد.

احسانی یادآور شد: بازپیرایی و ساماندهی فضای سبز شهری و مناطق پرجمعیت روستایی از تاکیدات ما است.

وی ادامه‌ داد: فضای سبز مازندران کمتر از سه متر است در حالی که میانگین فضای سبز در کشور، رقم بالاتری و تا حدود 12 متر است.

این مسئول متذکر شد: در نگاه عمومی، منظر فضای سبز در مازندران، نگاه خوبی است اما از نظر کارشناسانه شاخص‌های فضای سبز در مازندران ناچیز است.

احسانی تصریح کرد: از دیدگاه محیط اجتماعی در ارتباط با فضای سبز شهری، میزان فضای سبز عمومی است و از این نظر با چالش جدی در استان مواجه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران یادآور شد: توزیع عادلانه فضای سبز و توجه به گردشگری، باید مورد توجه باشد.

این مسئول با بیان اینکه سرانه فضای سبز از سوی سازمان ملل 20 تا 25 متر در نظر گرفته شده است، گفت: پروژه‌های ایجاد فضای سبز در مازندران طی سال‌های 86 و 87 از موفقیت نسبی برخوردار نبوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عرشيا
    چهارشنبه 23 مهر 1393-7:35

    فضاي سبز نه فضاي زرد...!؟
    وجدانا وقتي به اصفهان وشيراز و تهران و...سفرميكني فضاي سبزشان قابل مقايسه نيست آنجا كويربود چه ها كه نكردن
    اما دراستان ما چي...
    يك طرح داده بودند جداسازي آب دهي ازآب شرب حفر چاه و....اجرايي نشد
    آبياري قطره اي اجرايي نشد چرا ?چرا?

    • *
      شنبه 19 مهر 1393-21:17


      خیلی برنامه ها و کارها از دست شما خارج شده این که دیگه فضای سبز هست و جای حرفی باقی نمی مونه