آخرین عناوین

سه شنبه 22 مهر 1393-10:50 کد خبر:1034

باز هم حادثه در اثر گودبرداری غیراصولی:

گود برداری غیراصولی اینبار باعث تخریب منزل مسکونی در بابلسرشد

گودبرداری غیر اصولی موجب شد یک سوم بنای مسکونی ریزش کرده به نحوی که عملا این منزل مسکونی دیگر قابل سکونت و بهره‌برداری نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در ماه گذشته تخریب یک منزل مسکونی کف ‌کرسی‌دار با بام دو طرف شیبدار با زیربنای حدوداً 110 مترمربع در خیابان شریعتی بابلسر به دلیل انجام گودبرداری غیراصولی در زمین ماسه‌ای به عمق بیش از سه متر به وقوع پیوست.

این گودبرداری موجب شد یک سوم بنای مسکونی سمت غربی ریزش کرده و فضای آشپزخانه، هال، تراس و دیوار حیاط تخریب و داخل گود ریزش کند.

همچنین بر اثر این حادثه کل سازه بنای مسکونی دچار آسیب شده و حتی در دیواره‌های ضلع شرق کنج‌ها نیز شکاف ایجاد شده، به نحوی که عملا این منزل مسکونی دیگر قابل سکونت و بهره‌برداری نیست.

مالک این منزل مسکونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر با بیان اینکه فردی بنام ج.م به علت گودبرداری غیراصولی و غیرمجاز موجب تخریب منزل مسکونی وی شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه عملیات گودبرداری از مراحل اولیه و مهم احداث ساختمان بوده و قبل از شروع این عملیات مالکان و مجری پروژه ملزم به اخذ پروانه ساخت، مشخص شدن ناظر پروژه و سایر مجوزهای لازم هستند، ولی این عملیات بدون در دست داشتن هیچ‌گونه مجوز قانونی و حتی ناظر پروژه انجام شده است.

مسعود صمدیان تصریح کرد: آنچه حائز اهمیت است با توجه به مساحت و عمق زمین گودبرداری شده در مساحت حدود 400 مترمربع با عمق بیش از سه متر، طی عملیات گودبرداری بیش از 250 سرویس حمل و جابه‌جایی ماسه بادی در مرکز شهر انجام شده است، اما هیچگونه اقدام قانونی از سوی مراجع اجرایی که آیا این اقدام قانونی است یا خیر، انجام نگرفته است.

وی افزود: همچنین با وجود عدم نصب تابلو در محل گودبرداری هیچگونه اقدامی از سوی شهرداری و مراجع ذی‌صلاح انجام نشده است.

صمدیان خاطرنشان کرد: بعد از شکایت بنده به شهرداری، شهردار دستور توقف موقت عملیات ساختمانی را برای این پیمانکار صادر کردند، ولی مالکان و مجری پروژه بدون در نظر گرفتن ابلاغ شهردار در بعد از ظهرها نسبت به ادامه عملیات ساخت و ساز اقدام می‌کردند که با وجود مراجعه مجدد و اطلاع‌رسانی به شهرداری، تا مدتی به کار خود ادامه دادند.

وی با بیان اینکه خسارت وارده به بنای مسکونی‌اش براساس اعلام نظر کتبی کارشناس رسمی دادگستری حدود 55 میلیون تومان است، گفت: نمی‌دانم برای دریافت خسارتم باید به کجا مراجعه کنم، چرا که با مراجعه به دستگاه‌های ذیربط هیچگونه پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردم.

صمدیان خواستار حمایت مسئولان و برخورد جدی و قانونی با متخلف شد و بیان داشت: اگر خدای ناکرده این اتفاق برای مسئولان شهرستان می‌افتاد آیا باز هم سکوت می‌کردند؟ اگر در منزلم همسر و فرزندانم حضور داشتند چه کسی ضامن جان آنها بود؟ آیا در این شهر قانونی برای برخورد با متخلفان وجود دارد؟

وی در پایان از فرماندار و شورای شهرستان بابلسر و مسئولان مربوطه خواستار کمک و حمایت برای جبران خسارات شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :