آخرین عناوین

سه شنبه 22 مهر 1393-22:27 کد خبر:1037

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران هشدار داد:

پیش‌بینی رخ دادن سونامی در دریای مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به زلزله‌های سنگینی که در گذشته در این استان شکل گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود سونامی در دریای مازندران رخ دهد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی ولی‌پور در آیین افتتاح نخستین خانه روستایی استان مازندران که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و شرایط آب و هوایی در برابر حوادث غیر طبیعی از آسیب‌های بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با بیان اینکه روستاهای مازندران در اثر حوادث غیرطبیعی دچار خسارت‌های زیادی می‌شوند، افزود: عواملی اعم از اصولی نبودن ساختمان‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها سبب می‌شود با خسارت‌های بیشتری در روستاها مواجه شویم.

وی بیان داشت: برای کاهش این خسارت‌ها، نیاز دانستیم که خانه هلال را در روستاها افتتاح کنیم.

ولی‌پور تصریح کرد: خانه‌های هلال برای پایان یافتن مشکلات موجود در روستاها دایر شده و مدیریت بحران برای همه واحدهای دست‌اندرکار اعم از استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها آموزش عمومی و همگانی را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران براساس سوابق گذشته بیشترین خسارات را در اثر بلایای طبیعی داشته و خطرپذیرترین استان در کشور معرفی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به زلزله‌های سنگینی که در گذشته در استان مازندران شکل گرفته است پیش‌بینی می‌شود سونامی در دریای مازندران رخ دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر شهرستان قائمشهر اظهار داشت: باید آموزش‌های لازم و امکانات مورد نیاز را مهیا کنیم تا در برابر حوادث از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

وی کنترل حوادث طبیعی را غیرممکن دانست و تصریح کرد: می‌توانیم با برنامه‌های پیشگیرانه، خسارات ناشی از حوادث و سوانح اعم از جانی، مالی و روحی روانی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

ولی‌پور در پایان، با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی در مدیریت بحران بر عهده استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها است، افزود: جمعیت هلال‌احمر حلقه‌ای از مدیریت بحران است و در هنگام حوادث همه دستگاه‌های مربوطه باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :