آخرین عناوین

پنجشنبه 24 مهر 1393-7:44 کد خبر:1044

انتقاد شهردار نور:

شهرداری درباره اسکله سنگی ساحل شهر نور دخالتی نداشته است/میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد

شهردار شهر نور درباره احداث اسکله سنگی در بخشی از ساحل دریای نور گفت: احداث این اسکله از سوی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی انجام شده است و شهرداری دخالتی در این بخش نداشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مرتضی مومنی در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان نور اظهار داشت: دریا و سواحل متولی چندگانه دارند و هر یک از این متولیان بنا به شرایط خود دخالت دارند که گاهی همین امر سبب آسیب جدی به مدیریت سواحل و دریا می‌شود.

شهردار نور ابراز داشت: تعدد مسئولیت و داشتن متولی چندگانه حتی برای صدور احداث سازه‌ها در ساحل و دوگانگی قوانین در هر یک از نهادها نیز یک آسیب تلقی می‌شود، چنان که سازمان گردشگری برای احداث سازه‌های سبک، مجوز صادر می‌کند و از طرفی سازمان بنادر و کشتیرانی مخالف ایجاد هرگونه سازه در سواحل و دریا است.

 وی تصریح کرد: شهرداری هرگز مجوزی را برای فردی صادر نمی‌کند، مگر آنکه استعلام لازم را از همه مراجع ذی‌صلاح به ویژه امور منابع آب برای رعایت حریم و سایر موضوعات قانونی اخذ کند. 

مومنی نداشتن متولی واحد و وحدت رویه مدیریت ساحل را از دیگر آسیب‌ها ذکر کرد و گفت: تنوع متولیان و اعمال سلیقه‌ها در ایجاد سازه، تفسیرهای مختلف از قانون از مشکلات جدی است.

شهردار نور با اشاره به اینکه شهرداری مسئولیتی در دریا ندارد اظهار داشت: با توجه به حضور مسافران که گاهی چند برابر جمعیت ثابت شهرستان هستند و پذیرایی از آنان و خدمات‌رسانی لازم، شهرداری کمترین بهره و سرمایه‌گذاری را دارد و درآمدی هم از سواحل ندارد در حالی که هزینه سنگینی هم می‌کند.

وی درباره احداث اسکله سنگی در بخشی از ساحل دریای نور گفت: احداث این اسکله از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام گرفته و خودشان نیز در این زمینه پاسخگو هستند و شهرداری دخالتی در این زمینه نداشته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :