آخرین عناوین

پنجشنبه 24 مهر 1393-23:16 کد خبر:1051

انتقاد شدید رییس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران:

بیمه دی حق بازنشستگان را نمی دهد/بی توجهی صدا و سیما قابل توجیه نیست

رییس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران گفت: با بیمه دی برای بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته قرارداد 34 میلیارد تومانی داشته ایم که تا ریال آخر تسویه حساب نموده ایم اما اکنون هشت ماه بعد از اتمام قرارداد، بیمه دی بابت بیمه عمر، بیمارستانی و پاراکلینیکی یک میلیارد و 500 میلیون تومان به کانون بازنشستگان بدهکار است و پرداخت نمی‌کند.


به گزارش خزرخبر، نصرالله دریابیگی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت کارگران بازنشسته تامین اجتماعی، افزود: صدای حق طلبانه قشر عظیم بازنشستگان تامین اجتماعی باید به گوش مسئولان برسد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران 970 شهید کارگر، تقدیم انقلاب شد و نخستین گروهی که به حضرت امام لبیک گفتند، کارگران بودند، افزود: کارگران نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

دریابیگی با بیان اینکه 24 تشکل بازنشستگی در مازندران فعال است، تصریح کرد: مازندران 120 هزار بازنشسته تامین اجتماعی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان دستمزد، نخستین مشکل کارگران بازنشسته است، یادآور شد: متوسط حقوق مستمری‌بگیران 700 هزار تومان است در شرایطی که طبق ماده 41 قانون کار و ماده 96 قانون تامین اجتماعی، میزان حقوق مستمری‌بگیران باید براساس چهار مولفه تورم، سبد هزینه خانوار پنج نفره، نقاط مختلف و صنایع مختلف باید حقوق مستمری‌بگیران افزایش یابد.

دریابیگی با بیان اینکه بین سبد کالا، هزینه و تورم اختلاف 200 هزار تومانی وجود دارد، اظهار داشت: حقوق مستمری‌بگیران با سبد هزینه واقعی، یک میلیون تومان فاصله دارد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه برون‌رفت از رکود اقتصادی باید قدرت خرید را افزایش دهد، افزود: موضوع درمان از دیگر مشکلات کارگران است.

وی با بیان اینکه هفت بیمارستان کانون بازنشستگان را در دولت گذشته هبه کردند، گفت: در دولت تدبیر و امید انتظار داریم این بیمارستان‌ها به صاحبان اصلی آن باز گردد.

دریابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تامین اجتماعی متعلق به دولت و کارفرما نیست و طبق قانون، دولت از نظر مالی فقط سه درصد در تامین اجتماعی نقش دارد، متذکر شد: امروز 100 درصد اداره تامین اجتماعی در دست دولت است و این مسئله مورد تایید ما نیست و باید سه‌جانبه‌گرایی اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: به ادغام و واگذاری بخش درمان تامین اجتماعی که جزو ذخیره مالی کارگران و بازنشستگان است "نه" می‌گوییم.

این مسئول اظهار داشت: نسبت به عملکرد مدیرعامل تامین اجتماعی در دولت گذشته انتقاد شدید داریم و خواستار رفع تبعیض و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستیم.

دریابیگی ضمن ابراز گلایه از حضور نیافتن نماینده صدا و سیما در این نشست خبری، گفت: این مسئله کم لطفی صدا و سیما به نیمی از جمعیت مازندران است.

با بیمه دی برای بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته قرارداد 34 میلیارد تومانی داشتیم که تا دینار آخر تسویه حساب کردیم اما اکنون هشت ماه بعد از اتمام قرارداد، بیمه دی بابت بیمه عمر، بیمارستانی و پاراکلینیکی یک میلیارد و 500 میلیون تومان به کانون بازنشستگان بدهکار است و پرداخت نمی‌کند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران تصریح‌ کرد: فراکسیون کارگری و بازنشستگان را در شوراهای شهرهای مازندران به مرکزیت شورای شهر قائمشهر را راه‌اندازی می‌کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :