آخرین عناوین

يکشنبه 27 مهر 1393-19:9 کد خبر:1060

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مازندران هشدار داد:

خطر نفوذ جریان انحرافی در محافل عزاداری

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران از خطر جریان انحرافی در محافل عزاداری خبر داد و گفت: این جریان انحرافی در حال رونق گرفتن است و به مرز هشدار رسیده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام یدالله غلامی در جلسه شئون فرهنگی که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، با بیان اینکه ما از حاشیه‌های مجالس عزاداری تاسوعا و عاشورا گلایه داریم، اظهار داشت: برخی از رفتارها و حرکات عزاداران حسینی در شخصیت نظام جمهوری اسلامی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه عزاداری‌های محرم باید حاوی پیام باشند، گفت: باید با شناسایی شعرای انقلابی و ولایی از اشعار جدید در زمینه حجاب و عفاف، حلال و حرام، ولایت و رهبری در مراسم عزاداری و سینه‌زنی استفاده شود.

غلامی از خطر نفوذ جریان انحرافی در محافل عزاداری خبر داد و بیان داشت: این جریان انحرافی در حال رونق گرفتن است و به مرز هشدار رسیده است.

این مسئول به پرداختن روحانیون به چرایی واقعه عاشورا تاکید کرد و بیان داشت: چرایی واقعه عاشورا یکی از مباحث مهم است که باید در برنامه‌های روحانیون، مداحان و سخنرانان قرار بگیرد.

غلامی تصریح کرد: روحانیون و مبلغانی که از سوی سازمان تبلیغات و یا اوقاف به مساجد و هیئت‌های مذهبی معرفی می‌شوند باید از قبل توجیه شوند که در چه زمینه‌ای به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

وی به‌روز شدن اطلاعات و سطح علمی مبلغان و روحانیون تاکید کرد و افزود: فضاهای مجازی در ماه محرم پررنگ‌تر از گذشته عمل کنند.

این مسئول اظهار داشت: سیاه‌پوشی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه زودتر از سال گذشته و با قوت بیشتری انجام شود تا فضای استان عطر و بوی محرم به خود بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه عزاداری‌ها باید با سخنرانی انجام شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به نسل جوان جامعه در مراسمات عزاداری بیان شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی بر تقویت سخنرانی‌ها بر محور ولایت فقیه و رهبری تاکید کرد و خواستار توجه هرچه بیشتر سخنرانان به این مسئله شد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید به نماز ظهر عاشورا توجه ویژه‌ای کنند، بیان داشت: سخنرانی‌ها باید انسان‌ساز باشد و از بدعت‌ها، خرافه‌گویی و دروغ‌پردازی‌ها در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان جلوگیری شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه منطق در سخنرانی‌ها باید سرلوحه قرار بگیرد، افزود: انحرافات به دنبال بی‌محتوا نشان دادن عزاداری‌های محرم و صفر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • محرم
    دوشنبه 28 مهر 1393-9:14


    هرساله قبل از رسيدن محرم اين بحث ها هست و بيشتر از قبل به مردم تاكيد ميشه كه از اين مراسمات و برنامه هاي محرم به نحو مطلوب استفاده كنند و اونو سرمشق زندگي خودشون كنن ولي متاسفانه كمتر كمتر شاهد چنين چيزي هستيم و برعكس عمل ميشه و نمونه بارزش كه توي هر شهر و روستا به وضوح به چشم مي خوره راه افتادن مردم پشت سر هيئت هاي سينه زني و زنجيرزني توي شباي محرمه كه بيشتر شبيه محلي براي قرار گذاشتن دختران و پسران جوان و تبديل شده به شوي لباس و لوازم آرايش تا مراسم سينه زني و عزاداري
    واقعا متاسفيم.