آخرین عناوین

دوشنبه 28 مهر 1393-11:52 کد خبر:1064

خسارت بارش هاي پاييزي:

فوت یک کارگر ارومیه‌ای بر اثر وقوع سیلاب/ تداوم بارش‌ها در مازندران

 بارش شدید باران و وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان یک کارگر ارومیه ای را به کام مرگ کشاند.

 


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنيم ، بارش شدید باران و سیلاب نیمه شب دوشنبه سبب شد تا مردم مناطقی از شهرهای غرب مازندران از صبح امروز شاهد مسدودی خیابان‌ها و جاده‌ها بر اثر بارش شدید باران و سیلاب شوند.

بسیاری از راه‌های روستایی شهرهای نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر، نور و فریدونکنار بیشترین خسارات را تاکنون براثر بارش شدید باران و سیلاب نیمه شب دوشنبه داشتند.

سیلاب شدید در مازندران سبب شد تا یک کارگر اهل ارومیه در مجتمع گردشگری عظیم زاده حین سیلاب دچار آبگرفتگی شده و فوت کند. همچنین بیشترین بارش ها در شهرهای رامسر، نوشهر و ساری به ترتیب با 120، 108 و 108 میلی متر گزارش شده است.

وقوع سیلاب سبب تعطیلی همه مدارس نوبت صبح شهرهای نوشهر و چالوس شده و آمد و شد دانش آموزان و کارکنان در مناطق مرکزی استان با کندی مواجه و ترافیک شدیدی در شهرهای استان صورت گرفته است.

بارش شدید باران سبب شد تا بسیاری از راه‌های روستایی نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر و ساری مسدود شود و تلاش های راهدران برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

در پی بارندگی 95 میلی متری آبگرفتگی معابر سطح شهرستان منجر به مسدود شدن راه های روستایی و کندی رفت و آمد آبگرفتگی واحدهای مسکونی و تجاری شد.

روستاهای بنجکول، مزگا، چلندر، دزدک از جمله مناطقی است که بر اثر بارش شدید باران در محاصره آب قرار دارند اما در این بین بیشترین میزان آبگرفتگی در روستای بهجت‌آباد اتفاق افتاده است.

حدود 70 درصد از روستای بهجت‌ آباد دچار آبگرفتگی شد و آب در بسیاری از منازل مسکونی این منطقه نفوذ کرده و مشکلاتی را برای خانواده‌ها به وجود آورد. در این بارندگی محور نوشهر به رویان در منطقه صلاح الدین کلا رفت و آمد به کندی انجام می شود و عوامل اجرایی در حال فعالیت هستند.

به دلیل بارش شدید باران شاهد آب گرفتگی در بسیاری از مناطق شهری چالوس، بخش مرکزی و شهر هچیرود هستیم. ستاد بحران شهرستان در آماده باش کامل قرار دارد و برای کاهش خسارات احتمالی گام بر می دارد.

از نظر امکانات خودرویی و نیروی انسانی دچار مشکل نیستیم و در حال حاضر نیاز شدید به پمپ آبکش برای تخلیه آب های منازل داریم. آب گرفتگی  معابر در حوزه شهری چالوس ،بخش مرکزی و شهر هچیرود داریم که تلاش می شود از این بحران خارج شویم.

در بخش مرکزی چالوس بیشترین آب گرفتگی آن به دلیل عدم مدیریت آب های سطحی در آزاد راه تهران شمال است. بیشترین آب گرفتگی در مناطق شهری چالوس در حوزه اشکاردشت، فرهنگ، پالوج ده و منطقه خزر تا هتل کوروش و الف کلا و آیشبن می باشد مه معابر و منازل دچار آب گرفتگی شده است.

 در حال حاضر نیروهای امدادی در سطح شهر حضور داشته و مشغول پاک سازی معابر و مناطلی که دچار آب گرفتگی شده هستند. یکی از معضلاتی که موجب می شود، در این مناطق از شهر با بارش باران دچار آب گرفتگی شویم بحث آب هایی است که به دلیل تعریض جاده کمربندی و احداث تونل شهری وارد رودخانه گند آب رود و به سمت شهر هدایت می شود.

تمامی نیروهای امدادی شهرداری در نقاط مختلف شهری حضور دارند و جلسه ستاد بحران شهرداری چالوس نیز در حال برگزاری است، بیشترین آب گرفتگی معابر و منازل مربوط به به روستاهای حاشیه آزاد راه تهران شمال به ویژه خرمنه علیاو سفلی بوده ضمن اینکه در روستای تازه آباد نیز شاهد آب گرفتگی معابر و منازل هستیم.

از شب گذشته تا کنون نیروهای امدادی در روستاهای بخش مرکزی چالوس مستقر هستند و نسبت به پاکسازی منازلی که دچار آب گرفتگی شدند اقدام می کنند، در راستای هدایت آب های سطحی به سمت رودخانه و خروج از بحران ایجاد شده بیل های مکانیکی در محلات بخش مرکزی در فعالیت هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :