آخرین عناوین

سه شنبه 4 مرداد 1401-9:39 کد خبر:107294

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش۲۶ درصدی غرق شدگی در دریای مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۳۹ نفر در دریا خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی اظهار کرد: ۳۹ نفر از ابتدای خرداد تا دوم مرداد ماه امسال بر اثر غرق‌ شدگی در آب های ساحلی مازندران جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد کاهش داشت.

براساس این گزارش، وی افزود: ۳۶ نفر از جان باختگان مرد و ۷۹ درصد از غرق شدگان  غیر بومی بودند و بیشترین غریق نیز در محمود آباد با ۷ نفر، نوشهر و رامسر هر کدام با ۶ نفر و کمترین در شهرستان ساری با یک فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین غرق شدگان در تیرماه با ۲۹ نفر و کمترین آن در خرداد با ۸ نفر بود و بررسی ها نشان می دهد بیشترین غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۶ نفر و کمترین در سنین بالای ۶۱ سال با یک نفر  قرار داشتند.

به گزاش خزرتیترخبر، عباسی شنا در خارج از طرح‌های دریا ، نا آشنایی با فن شنا،  آگاه نبودن از تفاوت شنا در دریا و استخر را از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌ رسانی  درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست./پزشکی قانونی

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :