آخرین عناوین

چهارشنبه 5 مرداد 1401-9:0 کد خبر:107324

سریال ادامه‌ دار استیضاح شهردار ساری:

سناریوی استیضاح شهردار ساری با ۱۲ سوال/ شهرداری ساری درحال سند سازی

نایب رئیس شورای شهر ساری گفت: شهرداری ساری هیچ اسنادی را برای حسابرسی به شورا نمی‌دهد، شهرداری در حال سند سازی است، ما حتی انحرافات را هم می‌دانیم کجاست.


به گزارش خزرتیترخبر، شامگاه سه شنبه چهارم مرداد امسال سی و هفتمین جلسه پارلمان شهری مرکز مازندران به بررسی نامه‌های رسیده شامل طرح‌هایی بود که مورد ایراد کمیته انطباق فرمانداری قرار گرفت، پرداخته شد.

کمیته انطباق فرمانداری ساری از طرح تمدید قرارداد با سرمایه گذار زیپ‌لاین در بوستان ملل، حسابرسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قبل از اینکه حسابرسی بودجه سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد را ایراد گرفت.

رئیس مالی شهرداری ساری در توضیح حسابرسی بودجه سال ۱۴۰۰ گفت که انتخاب حسابرس قبل از تفریغ بودجه انجام می‌شود اما این کار در زمان مشخص انجام نشد این در حالی است که شهرداری در خرداد ماه امسال طرح را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه اسناد بودجه سال ۱۳۹۸ هنوز حسابرسی نشد، افزود: در حال حاضر اسناد مالی بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در حال انجام است.

*شهرداری ساری درحال سند سازی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهرداری اعتقادی به کار شورایی ندارد، اظهار کرد: شهرداری ساری هیچ اسنادی را برای حسابرسی به شورای اسلامی شهر نمی‌دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با صراحت اعلام کرد که شهرداری در حال سندسازی است؛ اسناد مالی شهرداری را بدون حسابرسی هم می‌پذیریم حتی انحرافات را هم می‌دانیم کجاست!

بنا به گفته اعضای شورای اسلامی شهر ساری، شهرداری مرکز مازندران ۲۹۰ میلیون تومان برای حسابرسی داخلی هزینه پرداخت کرد و برای رسیدگی به اسناد مالی ۱۴۰۰ هم دوباره با شرکت حسابرسی خصوصی به مبلغ ۶۴۰ میلیون تومان قرارداد منعقد کرد.

ساماندهی دکه ‌های شهر ساری از دیگر طرح‌هایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت؛ البته این موضوع در سی‌وچهارمین جلسه هم مطرح شد و مقرر شده بود اجاره تلویزیون‌های شهری ۳۰۰ درصد و دکه‌ها هم از ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش یابد همچنین بهسازی دکه‌ها هم در دستور کار قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز خواستار شد تا طرح کلی ساماندهی دکه‌ها مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گیرد؛ زیرا برخی از دکه‌ها همچنان ماهی ۱۵۰ هزار تومان به شهرداری اجاره می‌دهند باید طبق کارشناسی جانمایی و عقد قرارداد جدید انجام شود.

همچنین دریافت وام ۸ میلیارد تومانی با سود ۴ درصد با بازپراخت ۴۸ ماهه برای خرید بیل مکانیکی از دیگر طرح‌هایی بود که در شورای شهر ساری مورد تصویب اعضای شورای ششم شهر ساری قرار گرفت.

فروش ۱۳ باب ملک تجاری متعلق به شهرداری ساری طرح‌ دیگری بود که اعضای شورای ششم شهر با اصل پیشنهاد موافقت کردند اما تاکید داشتند هزینه درآمد حاصل از فروش این املاک باید صرف فعالیت‌های عمرانی شود.

*سریال ادامه دار استیضاح شهردار ساری

پیش از این در سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری به استیضاح شهردار مرکز مازندران اختصاص یافت؛ سه عضو پارلمان شهری دوره ششم شورای اسلامی که منتقد عملکرد شهردار ساری هستند خواستار استیضاح جواد طالبی شدند؛ همچنین پیش‌تر سوالات خود را به رئیس شورای اسلامی شهر تقدیم کردند تا شهردار در صحن علنی پاسخگو باشد.

این در حالی بود که سه عضو استیضاح کننده به دلیل حضور معاونان شهردار در جایگاه اصلی به نشانه اعتراض جلسه استیضاح را ترک کردند.

(سبحان بخشی، ذوالفقار شریفی و رحمان میرشجاعی) از استیضاح کنندگان بودند که در این جلسه با ایراد مبنی بر اینکه جلسه استیضاح طالبی بدون حضور استیضاح کنندگان وجاهت قانونی نداشت خواستار رسیدگی بیشتر به این موضوع شدند؛ حتی درگیری لفظی اعضای شورای شهر سبب شد تا نایب رئیس شورای شهر اعلام کند بزودی اسناد و مدارکی را به صحن علنی شورای می‌اورم تا مشخص شود مافیای شهر چه کسانی هستند.

ذوالفقار شریفی یکی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری با طرح ۱۲ سوال از جواد طالبی پرونده استیضاح شهردار ساری را باز گذاشت./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :