آخرین عناوین

جمعه 7 مرداد 1401-21:46 کد خبر:107373

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران خبر داد:

۸ تبعه خارجی در سیلاب چالوس مفقود شدند/ بازگشایی محور هراز پس از ۳۰ ساعت تلاش

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با وقوع سیلاب و درگیری ۲۴ روستای مرزن آباد، در این حادثه سه تبعه خارجی جان باختند و هشت نفر مفقود شدند.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی با اشاره به وقوع سیلاب و درگیری ۲۴ روستای مرزن آباد از این حادثه که شب قبل رخ داد، افزود: در این حادثه سه تبعه خارجی جان باختند و هشت نفر همچنان مفقود هستند که تلاش برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط مه آلودبودن منطقه اظهار داشت: هشت تا ۱۰ کیلومتر از محور روستایی دلیر - ناتل تخریب شد و به یک واحد پرورش ماهی و چند واحد مسکونی نیز آسیب‌های جدی وارد شده است.

براساس این گزارش، وی با اظهار اینکه سیلاب راه و زیرساخت‌های آب و برق منطقه را دچار آسیب کرده است، افزود: ۲۴ روستای منطقه تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند که حجم خسارت‌ها در ۱۱ روستا جدی است.

محمدی ادامه داد: همچنین در بخش بلده نیز سیلاب در سه روستا خسارت‌هایی به بارآورد که برآورد آن در دست بررسی است.

به گزارش خزرتیترخبر،سید عباس حسینی، فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه از بامداد پنجشنبه ششم مردادماه محور هراز دچار سیلاب شده و تعداد زیادی خودرو در مسیر محور هراز گرفتار شدند، اظهار کرد: این سیل که در محدوده بایجان تا وانا رخ داد تلفات جانی نداشت اما خسارت‌های بسیاری در حوزه راه و باغات به بار آورد.

وی با بیان اینکه در کمتر از ۱۲ ساعت از بروز سیل، خودروهای در راه مانده از محور تخلیه شده و محور مسدود اعلام شد، افزود: بیش از ۱۵ دستگاه لودر و کامیون دستگاه های خصوصی و دولتی از صبح ۵ شنبه در محور هراز حضور دارند و عملیات تخلیه گل و لای را انجام می دهند.

حسینی با اعلام اینکه بیش از یک متر گل و لای یک لاین از محور هراز را در محدوده بایجان پوشانده بود، ادامه داد: با کمک رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی کمترین خسارت انسانی به شهروندان در محور هراز ایجاد نشد.

براساس این گزارش، فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه در طی ۳۰ ساعت تلاش شبانه‌روزی گل و لای از محور هراز پاکسازی شده و تردد برای شهروندان تسهیل شده است، گفت: از ساعت ۱۸ روز جمعه هفتم مرداد ماه، تردد خودروها در محور هراز مسیر شده و محور بازگشایی شده است اما به شهروندان توصیه می شود با توجه به هشدارهای هواشناسی و سازمان مدیریت بحران، همچنان از ترددغیرضرور در محورهای هراز، مسیرهای ییلاقی، روستایی و رودخانه‌ها اجتناب کرده و به هشدارها توجه داشته باشند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :