آخرین عناوین

دوشنبه 11 مهر 1401-15:22 کد خبر:110277

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

آخر هفته بارانی و همراه با کاهش دما در استان

معاون سازمان هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید گفت: آسمان استان در روزهای جمعه و شنبه بارانی و با کاهش محسوس دما همراه می باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی، شرایط جوی استان از امروز تا روز پنجشنبه را پایدار و با افزایش نسبی دما پش‌بینی  گفت: میانگین دمای هوا از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۲ تا سه درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

براساس این گزارش، وی افزود: با شمالی شدن جریانات هوا از شامگاه پنجشنبه، آسمان استان روزهای جمعه و شنبه به تناوب با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران همراه است و با افزایش ناپایداری‌های جوی، بارش باران در نخستین روز هفته آینده بیشتر مناطق را فرا خواهد گرفت.

با شمالی شدن جریان هوا و افزایش ناپایداری‌های جوی در آخرین روز هفته، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه‌ای که میانگین دمای هوای مازندران از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با ۶ درجه کاهش در روز جمعه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان درروزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده را صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی کرده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۹.۶ و آلاشت با ۱۹.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر،دمای هوای شهر ساری امروز در گرمترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش‌بینی شده است و برای فعالیت های دریایی نیز مناسب خواهد بود./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :