آخرین عناوین

دوشنبه 7 آذر 1401-9:45 کد خبر:113333

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

کمتر از ۲۴۰ هزار مازندرانی دُز چهارم واکسن کرونا تزریق کردند

مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : تاکنون کمتر از ۲۴۰ هزار مازندرانی با مراجعه به پایگاههای تزریق واکسن دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : تاکنون ۲۳۰ هزار و ۷۶۱ مازندرانی با مراجعه به پایگاههای تزریق واکسن دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کردند .

براساس این گزارش، آزیتا دلیلی افزود : این تعداد شامل افراد در رده سنی بالاتر از ۱۸ سال قرار دارند و با مراجعه به مراکز و پایگاهها تعبیه شده واکسن خود را تزریق کردند .

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا برای افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است ضرورت دارد ، ادامه داد : در حالی تعداد نفراتی که دُز چهارم واکسن تزریق کردند به این میزان است که در حال حاضر یک میلیون و ۳۷۴ هزار و ۶۴۴ نفر دُز سوم خود را تزریق کردند .

مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تزریق دُز چهارم واکسن حداقل برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند و مسن هستند جزو موارد ضروری برای حفظ سلامت آنها به شمار می آید و در حالی با این تعداد تزریق دُز چهارم در مازندران مواجه هستیم که تنها در زمینه بیماری زمینه ای دیابت حدود ۲۰۰ هزار بیمار در استان شناسایی شده است .

دلیلی از مردم به خصوص افرادی که دچار بیماری زمینه ای هستند خواست تا برای تزریق دُز چهارم یا همان دُز یادآور واکسن خود اقدام کنند تا در ابتلا به این بیماری در امان بمانند .

وی توضیح داد: با توجه به قرار داشتن در فصول سرد سال و شیوع بیماری های ویروسی تنفسی از جمله آنفلوآنزا با تزریق واکسن کرونا می توان حداقل در مقابل یکی از بیماری های ویروسی مقاومت کنیم .

مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ابتلا همزمان به ۲ بیماری آنفلوآنزا و کرونا می تواند میزان و درصد بستری و فوتی را نیز چند برابر افزایش بدهد .

به گزارش خزرتیترخبر، بنا به اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۱ نفر از مردم استان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و همچنین ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۳۲ نفر دُز دوم ، یک میلیون و ۳۷۴هزار و ۶۴۴ نفر دُز سوم واکسن خود را تزریق کردند./دانشگاه علوم پزشکی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :