آخرین عناوین

چهارشنبه 20 خرداد 1394-9:36 کد خبر:11376

سریال تکراری ناهماهنگی ادارات محمودآباد:

آسفالتی که یک روز هم دوام نداشت

یک روز پس از اجرایی شدن عملیات روکش آسفالت محمودآباد، اداره آب و فاضلاب شهری به‌ منظور خارج کردن دریچه انشعاب از زیر آسفالت، سطح قابل توجهی از آسفالت را تخریب کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از آوای شمال، چند سالی است که شهرستان محمودآباد از بی‌تدبیری برخی از مدیران و مسئولان رنج می‌برد که این موضوع نارضایتی مردم را دربر داشته است.

محمودآباد به ظاهر شهری توریستی است، اما در واقع هیچ اثری از یک شهر گردشگرپذیر در آن دیده نمی‌شود و تنها عاملی که توریستی بودن محمودآباد را به اثبات می‌رساند، دریا است که خدا آن را به مردم شمال کشور هدیه داده است.

نکته قابل تأمل این است که دریا در همه جای دنیا زیرساخت صنعت توریسم به‌عنوان منبع بزرگی برای پویائی اقتصاد و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود، اما در شمال ایران تبدیل به یک تهدید بزرگ از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی برای مردم شده است.

گذشته از این موضوعات که سرمنشاء آن مدیریت ناصحیح برخی از مدیران گذشته تاکنون در حوزه مدیریت شهری بوده است، اکنون در گوشه و کنار شهر مواردی دیده می‌شود که جای بسی تعجب و تاسف دارد.

البته این بار موردی در شهر دیده شده که علامت سوالی بزرگ برای‌مان ایجاد کرده است که چرا باید ناهماهنگی و بی‌تدبیری آن هم به صورت آشکار میان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان دیده شود.

تقریبا دو هفته از عملیات روکش آسفالت در خیابان امام خمینی (ره) به منظور بهسازی و ترمیم وضع نامناسب این خیابان از سوی شهرداری گذشته که باید از این کار مناسب علی‌رغم انتقادهایی که وجود دارد به نیکی یاد کرد، اما نکته جالب ابنکه درست فردای روز عملیات آسفالت، اداره آب و فاضلاب شهری محمودآباد قسمتی از آسفالت جدید در وروی کوچه شهید آسد (آسیاب) را تخریب و در اصطلاح عامیانه، مورد کنده‌کاری قرار داده است.

به بهانه این اقدام و پس از پرس و جو دریافتیم که در حوالی این کنده‌کاری دریچه تقسیم و انشعابات آب وجود داشت که در عملیات روکش آسفالت کاملا محو شد.

با این توضیحات طرح چند سوال ضروری است تا شاید پاسخی شایسته از سوی مسئولان داده شود:

1- اصلی‌ترین سؤال این است که چرا نظارت مناسبی در این عملیات صورت نگرفت تا دریچه آب و فاضلاب زیر روکش آسفالت محو نشود و یک روز پس از اجرا کار دوباره شاهد تخریب نباشیم و آیا نباید پیمانکار عملیات مذکور بازخواست شود؟

2- حال که این اتفاق رخ داد و اداره آب و فاضلاب آسفالت جدید را تخریب کرد، چرا نباید پسماندهای آن از محل تخریب جمع‌آوری شود و تا امروز یعنی بیش از یک هفته، در دل شهر به حال خود رها شده باشد؟

3- با توجه به اینکه آسفالت‌های تخریب شده در یک جا دپو شده است و در تاریکی شب منجر به خطراتی برای وسایل نقلیه می‌شود، چه کسی پاسخگوی حوادث احتمالی است؟

4- سؤال آخر اینکه اصلا شهرداری باید آسفالت‌های کنده شده را جمع‌آوری کند یا اداره آب و فاضلاب؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :