آخرین عناوین

سه شنبه 26 خرداد 1394-22:23 کد خبر:11417

مدیرعامل آبفای شهری مازندران خبر داد:

طرح آب شیرین کن نخستین بار در مازندران اجرا می‌شود/مردم صرفه جویی کنند

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به کمبود منابع آبی در استان به واسطه کاهش ریزش نزولات جوی، گفت: طرح آب شیرین کن برای نخستین بار در مازندران در شهرستان گلوگاه اجرا می‌شود.


به گزارش خزرخبر، ذبیح الله ذاکری در نشست خبری هفته صرفه جویی مصرف آب در محل تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب مازندران در حال حاضر 52 شهر استان را زیرپوشش خود دارد و با توجه به مسافرخیزی همواره باید تامین کننده آب شرب شهروندان و مسافران استان باشد.

وی افزود: 270 هزار نفر از جمعیت روستایی طول مسیر شهرهای استان نیز زیرپوشش آب و فاضلاب شهری استان بوده و دو میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان از خدمات آبفای مازندران بهره‌مند هستند.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته 250 لیتر از سد البرز برای تامین آب شرب شهرهای گروه الف استفاده کنیم، تصریح کرد: 840 لیتر از مجموع آب‌های سطحی استان برای تامین آب شرب انجام شده است.

ذاکری با بیان اینکه 68 هزار و 95 متر مکعب در روز ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب استان است، افزود: 16 کیلومتر خط انتقال در سال گذشته اجرا و 24 هزار و 850 متر مکعب مخازن در دست ساخت داریم.

وی با اعلام اینکه پرداخت قبوض آب بهای مشترکان از طریق سامانه 1522 الکترونیکی شده است، گفت: میزان استقبال مردم از پرداخت الکترونیکی آب بها مناسب بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه متوسط برخورداری از فاضلاب در استان 10 درصد است، افزود: این سرانه در کشور بیش از 42 درصد است.

ذاکری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب مازندران در سال 94 برنامه حفر و تجهیز 9 حلقه چاه را در برنامه دارد، گفت: مهندسی مجدد و بهسازی چاه برای 17 حلقه در نظر گرفته است.

وی از ساخت آب شیرین کن برای نخستین بار در استان امسال در گلوگاه خبر داد و افزود: 53 کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی در شهرهای مازندران صورت می‌گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه امسال 35 میلیارد تومان در بخش آب استان هزینه می‌شود، گفت: باید نسبت به افزایش اعتبارات در این بخش در مازندران اقدام شود.

ذاکری، میزان اعتبارات بخش آب و فاضلاب استان در سال گذشته 601 میلیارد ریال بوده است، افزود: 58 درصد اعتبارات استان تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب مازندران بالغ بر 21 میلیارد تومان به پیمانکاران خود در استان بدهکار هستند، افزود: معادل 30 میلیارد تومان میزان مطالبات دولتی شرکت آب و فاضلاب مازندران است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه 90 درصد منابع تامین آب استان از آبهای زیرزمینی است، گفت: به واسطه کاهش میزان بارندگی در استان، باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب اقدام کنیم.

وی با اعلام اینکه رسانه‌ها شرکت آبفای مازندران را در اطلاع‌رسانی برای مصرف بهینه آب کمک کنند، افزود: رسانه‌ها از مشترکان استان بخواهند تا حداقل 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با کمترین تنش آبی مواجه باشیم.

ذاکری با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب مازندران بیش از 10 میلیارد تومان از مشرکان مطالبه مردمی دارد، گفت: انتظار داریم برای توسعه طرح‌های آبرسانی و فاضلاب باید مردم نسبت به پرداخت آب بها اقدام کنند.

&&معاون شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد

شناسایی 70 هزار کنتور آب شرب معیوب در مازندران

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: 70 هزار کنتور آب شرب مازندران معیوب است.

در این نشست همچنین، محمدرضا محمودی درباره کیفیت آب شرب استان اظهار کرد: کیفیت‌بخشی آب شرب مازندران یکی از وظایف جدی شرکت آب و فاضلاب شهری است که در این راستا آب شرب اگر سالم نباشد در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران افزود: بیش از 90 درصد آب شرب مازندران از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود که همه آزمایشات کیفی‌سازی آب در آزمایشگاه این نهاد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بررسی آلودگی‌های آب به صورت مرتب آب مصرفی مردم مورد آزمایش قرار می‌گیرد که در این بخش آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مجهز به آزمایشگاه فلزات سنگین و سموم است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه روزانه 535 مورد کلرسنجی آب شرب استان انجام می‌شود، گفت: 46 آزمایشگاه مربوط به این شرکت در روز 50 مورد آزمایش میکروبی انجام می‌دهند که غیر از مسئولان آبفای شهری مسئولان بهداشتی استان نیز نظارت کافی بر وضعیت توزیع آب شرب مصرفی استان را عهده‌دار هستند.

وی مهم‌ترین دغدغه آبفای شهری مازندران را ساماندهی هدر رفت آب شرب استان اعلام و تصریح کرد: 30 درصد از آب شرب تولیدی مازندران پس از آماده‌سازی هدر می‌رود که در این بخش نیاز به همکاری و همراهی مردم است.

محمودی تصریح کرد: شرکت برای جلوگیری از هدر رفت آب سطحی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و در بخش آب‌های زیرزمینی نیز وظیفه دارد به صورت جدی مسائل را رصد کند.

وی در ادامه به تعداد کنتورهای خراب آب در مازندران نیز اشاره کرد و گفت: 70 هزار کنتور خراب در استان داریم و فرسودگی شبکه آب نیز به هدر رفت آب شرب کمک می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه میزان هدر رفت آب در استان در سال گذشته 37.9 دهم درصد بود، بیان کرد: با اقدامات انجام شده میزان هدر رفت آب به 32.2 دهم درصد رسید.

وی یکی از برنامه‌های جدی این نهاد را ساماندهی واحدهای شهری فاقد انشعاب عنوان کرد و گفت: 20 درصد از بهره‌برداران شهری استان فاقد انشعاب هستند.

&&&معاون شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران مطرح کرد:

طلب 10 میلیارد تومانی آبفای شهری از مشترکان/سهم مشترکان خانگی 28 درصد

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از طلب 10 میلیارد تومانی آبفای شهری مازندران از مشترکان خبر داد و گفت: سهم مشترکان خانگی 28 درصد است.

رضا جانباز نیز در این نشست از برنامه‌ریزی برای سهولت پرداخت خدمات آب‌بها در استان خبر داد و اظهار کرد: پرتال الکترونیکی آبفای شهری مازندران در شهرهای ساری، آمل و بابل راه‌اندازی شد و در سایر شهرهای استان نیز در مرحله بهره‌برداری قرار دارد که تا پایان سال انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه دریافت آب‌بهای مردم به صورت الکترونیکی در استان با شماره 1522 انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این سامانه به صورت پیامکی آخرین بدهی مشترکان و نیز خدمات پرداخت را انجام می‌دهد.

معاون مشترکان درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در ادامه با اشاره به طلب 10 میلیارد تومانی آبفای شهری مازندران از مشترکان خانگی و غیرخانگی خاطرنشان کرد: 28 درصد طلب ما از مشترکان در حوزه خانگی که رقم آن 3 میلیارد و 200 میلیون تومان است و 72 درصد طلب این شرکت از مشترکان غیرخانگی است که رقم 6 میلیارد و 800 میلیون تومانی است.

وی با اعلام اینکه بیش از 70 هزار کنتور خراب در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که میزان هدر رفت آب در استان کاهش پیدا کند.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران نیز بیان کرد: تعامل مناسبی بین دانشگاه‌های استان و این شرکت وجود دارد و برای رفع مشکلات در حوزه آب شهری پنج پروژه تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌ اجرای کردیم.

محمودی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های الکترونیکی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم، خاطرنشان کرد: 600 کاربر کامپیوتر با 18 برنامه نرم‌افزاری تلاش دارند که خدمات الکترونیکی مناسب به مردم ارائه دهند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده آب و فاضلاب شهری در حوزه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: با وجود اختصاص 58 درصد از بودجه تخصیص یافته میزان عملکرد این شرکت از مقدار اعتبار دریافتی بیشتر است.

&&&طرح فاضلاب مازندران ساماندهی می‌شود

معاون توسعه و مهندسی آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: ساماندهی طرح فاضلاب مازندران 8 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بر پایه این گزارش، جانعلی قنبری نیز در این نشست اظهار کرد: 30 درصد شبکه آب و فاضلاب شهری مازندران فرسوده است که برای اصلاح آن نیاز به 400 میلیارد تومان اعتبار است.

وی درباره ساماندهی فاضلاب استان مازندران نیز گفت: برای ساماندهی فاضلاب استان مازندران نیاز به 8 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که همه جمعیت شهری استان زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار گیرند.

معاون توسعه و مهندسی آب و فاضلاب شهری مازندران اضافه کرد: برای تامین این اعتبار پیگیری منابع اجرای این طرح هستیم، از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 300 میلیارد تومان اعتبار به ساماندهی فاضلاب مازندران اختصاص پیدا کرد که سهم بانک جهانی از اجرای این طرح 75 میلیارد تومان بود.با توجه به اعتباری که برای اجرای طرح فاضلاب شهری در استان اختصاص داده می‌شود، طبق برنامه زمان‌بندی طرح پروژه فاضلاب شهری مازندران در سال 1436 به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه و مهندسی آب و فاضلاب شهری مازندران درباره مشکلاتی که در حوزه آب شهری شرق استان مازندران وجود دارد،گفت: 18 حلقه چاه در مازندران در حال تهیه است که شش حلقه مربوط به تامین آب شرب شرق استان است.

وی در ادامه از راه‌اندازی دستگاه آب شیرین‌کن در شهرستان گلوگاه با اعتبار 4 میلیارد و 600 میلیون تومانی خبر داد و افزود: غیر از اعتبار اختصاص داده شده برای آب شیرین‌کن گلوگاه 4 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار نیز برای تامین آب شرب شرق مازندران اختصاص پیدا کرد.

قنبری با اعلام اینکه مسئولیت تامین آب شرب بر عهده آب منطقه‌ای استان است، گفت: برای همکاری با این ارگان 30 تا 40 درصد انرژی این شرکت برای تامین آب نیز صرف می‌شود و پیگیر مشکل تامین آب در شرق استان نیز هستیم، مشکلات در حوزه تامین آب زیاد است که نیاز به همراهی مردم است.

وی درباره اجرای طرح فاضلاب در مرکز استان مازندران نیز گفت: طرح اجرای فاضلاب در شهرستان ساری باید 600 کیلومتر اجرا شود که تاکنون 390 کیلومتر آن اجرا شد و بقیه نیز در دست اقدام است.

در ادامه هرمز نیازآذری معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران نیز افزود: سالانه با زیان انباشته مواجه هستیم که بخشی از مشکلات مربوط به سنوات قبل است.یکی از نیازهای اساسی آب و فاضلاب شهری تامین مواد اولیه برای افزایش کیفیت آب شرب است که بیشتر مواد مصرفی این شرکت باید از بازار خریداری شود.

نیازآذری خاطرنشان کرد: در بحث بیمه همکاران نیز مشکلاتی داریم و ما جزو شرکت‌های هستیم که هزینه ما بیشتر از درآمد ما است و بیش از یک‌هزار و 400 صد نیروی رسمی و قراردادی در این نهاد مشغول خدمت هستند.شرکت آب و فاضلاب سکوی توزیع آب هستند مشکلاتی در شهرهای ساری و بابل در توزیع آب داشتیم که این مشکلات با پیگیری انجام شده رفع شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :