آخرین عناوین

شنبه 30 خرداد 1394-10:54 کد خبر:11430

سکوت مسئولان تامین اجتماعی چه معنایی دارد!!!؟؟؟

ابهام در صدور اینترنتی قبض بیمه تأمین اجتماعی/ تسهیل یا ایجاد زحمت برای مردم؟!/جوابیه

بیمه‎شدگان تأمین اجتماعی مازندران از نحوه صدور غیرحضوری قبض تأمین اجتماعی گلایه‌مند هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سازمان تامین اجتماعی مازندران در ماه‎های گذشته اقدام به لغو صدور قبض واریزی حق بیمه برای بیمه‌شدگان این سازمان و الزام مردم به مراجعه به برخی از کافی‎نت‎های خاص برای انجام این امور کرده که این مساله چالش‎هایی را برای بیمه‌شدگان این سازمان در پی داشته است.

مهم‎ترین دلیلی که می‎توان تصور کرد سازمان تامین اجتماعی مازندران اقدام به اتخاذ این تصمیم کرده است، حرکت به‌سوی انجام امور بیمه‎ای بیمه‌شدگان به‌صورت از راه دور و بدون نیاز به حضور مردم همچنین صرفه‎جویی از مصرف کاغذ در این سازمان بوده است اما مردم با قبول این مزایا برای سازمان تامین اجتماعی، با مشکلی به‌نام هزینه اضافه و نبود راهنمایی لازم برای دریافت قبض توسط رایانه شخصی خود روبه‌رو هستند.

یکی از بیمه‌شدگان این سازمان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در ساری، با اشاره به تصمیم ناگهانی تامین اجتماعی مازندران برای صادر نکردن قبض واریزی بیمه، از مهیا نبودن بستر کافی انتقاد کرد.

محمد حسینی این اقدام تامین اجتماعی مازندران را به منزله تحمیل هزینه کافی‎نت به مردم در مقابل هیچ دستاوردی برای رفاه بیمه‎شدگان دانست و افزود: هیچ راهنمایی به ما برای دریافت قبض در منزل نمی‎شود و هر ماه باید 2 هزار تومان به کافی‌نتی بپردازم که آنها تعیین می‎کنند.

این جوان میاندورودی به فراگیری اینترنت در منازل مردم اشاره و تاکید کرد: امروزه در منزل اغلب مردم رایانه و اینترنت وجود دارد اما الزام تامین اجتماعی به حضور در کافی‎نت با وجود داشتن بستر اینترنت شخصی در حالی انجام شده است که هیچ برگه راهنما یا دفترچه‎ای به مردم برای آموزش نحوه دریافت قبوض داده نشده است.

یکی دیگر از شهروندان مازندرانی با گلایه از این نوع صدور غیرحضوری قبوض تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: اینکه مردم بدون حضور در ادارات تامین اجتماعی اقدام به دریافت اینترنتی قبض پرداخت کنند، اقدام پسندیده‎ای است اما این حقیقت که باید به‌جای تامین اجتماعی به کافی‎نت مراجعه کنیم، هیچ تفاوت مثبتی در اصل مراجعات مردم ایجاد نمی‎کند.

رضا اسدی با بیان اینکه نباید خود را فریب دهیم، تصریح کرد: هزینه پرداختی مردم به کافی‎نت‎ها در حالی انجام می‎شود که اجرای این طرح فقط کار تامین اجتماعی را راحت کرده است و به طور قطع مردم حضور و تکریم در یک اداره را به انجام امور خود در کافی‎نت و پرداخت هزینه ماهیانه ترجیح می‎دهند.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر تامین اجتماعی به راحتی امور و تسهیل واقعی در زندگی مردم شد و گفت: اجرای هر طرحی بدون لحاظ حقوق مردم موجب ایجاد زحمت برای عموم می‎شود.

به گزارش فارس بر اساس آخرین آمار سازمان تامین اجتماعی تعداد کارمندان شاغل در ادارات تامین اجتماعی تابعه استان مازندران 867 نفر است که این افراد امور مربوط به بیمه بیش از یک‌میلیون و 500 هزار بیمه‌شده را برعهده دارند، اما در ماه‎های اخیر صدور قبوض پرداخت حق بیمه از شرح وظایف این مجموعه خارج شده است.

&&&

مدیرمسئول  محترم سایت خزرخبر

با سلام

احتراما پیرو مطلبی با تیتر((ابهام درصدور قبض بیمه تامین اجتماعی /تسهیل یا ایجاد زحمت برای مردم))

بدینوسیله جوابیه زیر جهت تنویر افکار عمومی ارسال میگردد.خواهشمنداست نسبت به درج جوابیه زیر با توجه به ماده 23 قانون مطبوعات اقدام نمایید:

ابتدای این مرقومه ذکرشده:درماههای گذشته تامین اجتماعی مازندران اقدام به لغوصدور قبض واریزی حق بیمه  والزام مردم برای مراجعه به برخی کافی نت ها ی خاص برای انجام امورنموده.

در توضیح این بخش باید عنوان نمود اجرای طرح دولت الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی برنامه ای مدون و جامع درراستای تسهیل خدمت رسانی به مخاطبان بوده که  متولی ان استانها نبوده بلکه  استانها نقش اجرا کننده را ایفا مینمایند.این طرح علاوه بر   صرفه جویی در زمان و انرژی  به جهت عدم مراجعه حضوری دارای فواید مهمتری ازجمله صیانت از حقوق بیمه شدگان  به جهت  ماندگاری دایمی ونداشتن معایبی ازجمله  امکان پوسیدگی لیست های حق بیمه  می باشد.

لذا  ازجمله طرح هایی است که همگام با اقتصاد مقاومتی است.

درادامه همین بند کارکنان صدیق سازمان تامین اجتماعی را که عموما افرادی مومن  و متدین واز همین اب وخاک می باشند با بکارگیری ((الزام مردم برای مراجعه به برخی کافی نت ها ی خاص))  مورد اتهام قرارمی دهد که  مطالبی خلاف واقع وبدون مستندات  بوده چراکه اگر مدرکی دال بر اثبات ان موجودبود میتوانست در این تخریب نامه بکاربرد.

در این جوابیه درخواست می گردداگر ان رسانه  هرگونه مستندی مبنی بر الزام مردم به مراجعه به کافی نت ها ی خاص از سوی این اداره کل دارد ارائه نماید تا مورد رسیدگی قرار گیرد .

درپاراگراف های  بعدی گزارشگرمحترم به مزایای ارسال ودریافت لیست اینترنتی اشاره مینماید  ومشکل  نبود راهنمایی  لازم ازجمله بروشور را عنوان مینماید که در پاسخ به ان به استحضار می رساند :

ضمن اینکه بروشور نحوه استفاده خدمات غیر حضوری جهت پرداخت حق بیمه در شعب توزیع گردیده درسایت سازمان تامین اجتماعی با روش های مختلف ازجمله  آموزش تصویری و گام به گام ارسال لیست و پرداخت حق بیمه ...

به ادرس :

https://www.tamin.ir/News/Item/9620/64/9620.html

تعبیه شده و اموزش هاوتوضیحات جامعی ارائه گردیده است.

همچنین کلیه نیروهای درامد وفرابری داده ها درشعب ملزم به ارائه اموزش های لازم  به مخاطبان شده  اند ضمن اینکه شعب بصورت مستمر در حال برگزاری دوره اموزشی جهت متقاضیان بصورت رایگان می باشند وعلاوه برآن واحدهای مشاوره در شعب درجه یک و اداره کل نیز جهت ارایه اطلاعات وراهنمایی های لازم درنظر گرفته شده اند ضمن اینکه این امر یک اقدام بسیاربزرگ وملی محسوب گردیده که همتی عظیم می طلبید.

 لذا ازماهها قبل از اجرای طرح کلیه نیروهای صف وستاد در مجموعه تامین اجتماعی استان بسیج شده بودند  وبه لطف این عزم راسخ استان مازندران توانست از این ازمون بزرگ سربلند بیرون آید.

در حالی این مخاطب  محترم از اجرای لیست اینترنتی ابراز نارضایتی مینماید که حجم عمده ای از مخاطبان  سالها در انتظار اجرای این گام بزرگ سازمان تامین اجتماعی   بوده اند.

بی شک ارائه لیست بصورت غیرحضوری از جمله اقدامات به یاد ماندنی دولت تدبیر وامید بوده  به  این دلیل که در دولتهای قبل علی رغم تلاش فراوان موفق به پیاده سازی نگردید.

درپایان از مخاطبان سازمان دعوت می گردد تا بررسی مطالب مطروحه  خودشان  عادلانه به قضاوت بنشینند .

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :