آخرین عناوین

چهارشنبه 3 تير 1394-8:54 کد خبر:11447

غربت قرآن در ماه نزول:

دایر شدن نمایشگاه قرآن در مکان نیمه‌ آماده!

نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان ساری با دایر شدن در مکان نیمه‌ آماده نشان داد که این نمایشگاه در حد و اندازه کتاب آسمانی برگزار نشده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان، نمایشگاه‌های قرآن هم در شهرها دائر می‌شود.

نمایشگاه قرآن در شهرستان ساری هم سال‌های گذشته در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شد و علاوه بر مزیت‌ها، معایبی هم داشت.

با آغاز به کار معاونت قرآن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصور بر این بود که نمایشگاه قرآن امسال در حد و اندازه گسترده‌تر و با کیفیت بهتری برگزار شود که این چنین نشد.

فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگاه قرآن، نه تنها بهتر از سال‌های گذشته نبود بلکه در سطح بسیار نازل‌تری نسبت به سال‌های گذشته است.

ورودی نمایشگاه قرآن و عترت گویای سطح برگزاری این نمایشگاه است.

نمایشگاه قرآن در سال‌های گذشته در تعداد غرفه‌های بیشتری برگزار می‌شد اما امسال به تعداد حدود 20 غرفه کاهش یافته و خبری هم از ناشران کشوری نیست.

برگزاری نمایشگاه در این سطح با کاهش شدید مخاطب هم مواجه شده ضمن اینکه در سمت دیگر فضای برگزاری نمایشگاه قرآن، غرفه‌های پوشاک دائر است.

مسئول غرفه انتشارات دلفین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این باره، گفت: از آغاز به کار نمایشگاه قرآن تاکنون هیچ بازدیدکننده‌ای نداشتیم و اینجا امکاناتی برای غرفه‌داران وجود ندارد.

نازنین بابایی با بیان اینکه فضای برگزاری نمایشگاه قرآن، سرویس بهداشتی ندارد، اظهار کرد: هیچ امکاناتی نداریم و به غرفه‌داران هم افطاری داده نمی‌شود.

مسئول غرفه انتشارات امین هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: خبری در نمایشگاه نیست و بازدیدکننده‌ای نداریم.

مهناز اسدی با بیان اینکه سال‌های گذشته به عنوان بازدیدکننده به نمایشگاه‌های قرآن می‌رفتم و این نمایشگاه‌ها بازدیدکننده داشتند، تصریح کرد: از عصر که به نمایشگاه قرآن می‌آییم باید افطاری را هم به همراه خود بیاوریم چون در این نمایشگاه به غرفه‌داران افطاری نمی‌دهند.

توسعه علوم اظهار کرد: گرمای هوا از یک سو و خاکی بودن محل برگزاری نمایشگاه قرآن از سوی دیگر باعث شده که فضای مطلوبی در اینجا نداشته باشیم در حالی که نمایشگاه قرآن که دارای فضای معنوی است باید آرامش‌بخش باشد.

سمیرا خاتمی ادامه داد: نمایشگاه قرآن در فضا و مکان مناسبی برگزار نشده و بازدیدکننده‌ای هم نداریم.

یکی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،اظهار کرد: تبلیغات کمی برای برگزاری نمایشگاه قرآن صورت گرفته و اگر تبلیغات گسترده‌تری انجام می‌شد مردم حضور بیشتری داشتند ضمن اینکه کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه هم از آثار و تولیدات جدید نیست و اغلب تکراری است، کتاب‌هایی که توسط جامعه مدرسین، حوزه‌های علمیه مشهد، قم و ... منتشر می‌شود در نمایشگاه قرآن ساری وجود ندارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا شعبانی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی شود از کانون‌های فرهنگی شهرها، پایگاه‌های مقاومت و ... بازدیدکنندگانی به نمایشگاه قرآن بیاورند و اینها را با کتاب آشنا کنند،گفت: مردم در جریان برگزاری این نمایشگاه نیستند اما فضای برگزاری نمایشگاه که در مرکز شهر قرار گرفته نسبت به سال‌های قبل، بهتر است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند فضای دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی هستیم، افزود: اگرچه برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در هر اندازه‌ای ارزشمند است اما بازده برنامه‌های فرهنگی باید قابل لمس باشد.

شعبانی تصریح کرد: می‌توان با در نظر گرفتن بن خرید برای دانشجویان و دانش‌آموزان، میزان بازدید از نمایشگاه قرآن را افزایش داد.

ضمن قدر دانستن از برگزاری نمایشگاه قرآن و ایجاد فضای معنوی در ماه رمضان، اما انتظار بر این است که نمایشگاهی که با عنوان قرآن برگزار می‌شود حافظ شان و جایگاه قرآن هم باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :