آخرین عناوین

دوشنبه 10 بهمن 1401-20:23 کد خبر:115710

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد:

مازندران برفی می شود/احتمال انسداد محورهای کندوان و هراز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان گفت: روزهای آینده ارتفاعات استان برفی می شود.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی درباره وضعیت جوی و بارش‌های باران در روزهای آینده افزود: طبق پیش بینی هواشناسی استان با عبور سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز از صبح سه شنبه تا چهارشنبه شاهد بارش برف در مناطق با ارتفاع بیش از هزار و ۷۰۰ متر خواهیم بود.

براساس این گزارش، وی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما در ارتفاعات به ویژه در مناطق غربی را از جمله مخاطرات سامانه جوی جدید بیان کرد و گفت: مه آلود شدن و کاهش دید، لغزندگی و احتمال تردد در محورهای کوهستانی به همراه کولاک برف و احتمال مسدود شدن محورهای کندوان و هراز از دیگر مخاطرات است.

وی به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد تا نسبت به مدیریت مصرف گاز دقت لازم را داشته باشند تا شاهد افت فشار گاز نشویم و پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در ارتفاعات و محورهای کندوان و هراز را تاکید کرد و گفت: رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

محمدی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خوداری کنند و گفت: به دامداران با توجه به کاهش دما توصیه می‌شود دام‌ها را در مکان‌های امن و گرم نگهداری کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین از صاحبان گل وگیاه و طیور خواست تا نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی، تنظیم دما و تدابیر احتیاطی اقدام کنند و گفت: دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی لازم را برای امدادرسانی احتمالی داشته باشند./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :