آخرین عناوین

دوشنبه 10 بهمن 1401-20:25 کد خبر:115712

نگرانی دبیر هیات کشتی مازندران:

کُشتی مازندران در خاکِ پول

دبیر هیات کشتی مازندران گفت : کاهش چشمگیر جمعیت کشتی استان در حوزه‌های مختلف مربی‌گری و کشتی‌گیر یک دغدغه اساسی ورزش دوستان است.


به گزارش خزرتیترخبر، دبیر هیات کشتی مازندران گفت : کاهش چشمگیر جمعیت کشتی استان در حوزه‌های مختلف مربی‌گری و کشتی‌گیر یک دغدغه اساسی ورزش دوستان است چراکه این سقوط آزاد در نهایت به افول مدال آوری ایران اسلامی در میادین مهم جهانی و المپیک در این رشته ورزشی در سال های آینده ختم خواهد شد.

براساس این گزارش، غلام نوری‌زاد مشکلات زیرساختی و سخت افزاری و مشکلات مالی خانواده ها را از دلایل مهم در افول جمعیت کشتی استان ذکر کرد و ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۱۱ هزار کشتی‌گیر در گروه سنی نونهالان و نوجوانان زیر سقف‌های غیرایمن خانه‌های کشتی در شهرستان‌های مختلف مازندران در حال آموزش هستند که احتمال ریزش دیواره هر یک از این سالن‌ها وجود دارد.

دبیر هیات کشتی مازندران با بیان اعلام این که از زمان ساخت خانه های کشتی مازندران حدود ۲۰ تا ۲۵ سال بازمی‌گردد، گفت : متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ‌گونه اعتباری برای نوسازی این خانه‌ها تخصیص نیافت که به طور حتم کمبود امکانات و ادامه این روند باعث دلسردی کشتی گیران خردسال در مسیر قهرمانی خواهد شد.

نوری زاد با اشاره به ریزش تعداد کشتی‌گیران مازندرانی که از رده‌های نونهالان و نوجوانان به تمرین کشتی می‌پردازند در سه سال اخیر، اضافه کرد : در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸ هزار کشتی‌گیر در استان به ورزش کشتی مشغول بودند که این رقم اکنون ۱۱ هزار نفر رسید.

وی به تعداد ۳۰۰ تخته تشک کشتی در خانه‌های کشتی مازندران اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد از این تشک‌ها در زمان حاضر نیازمند نوسازی است و تعویض نشدن آن می‌تواند بیماری‌های قارچی ناشی از کثیفی تشک را در بین کشتی‌گیران تشدید کند.

وی خاطر نشان کرد : اکنون به دلیل نبود آب گرم و دوش حمام در خانه‌های کشتی بسیاری از کشتی گیران به بیماری های پوستی و قارچ مبتلا می شوند که به طور حتم این چالش ها باعث بی انگیزگی کشتی دوستان برای ادامه فعالیت می شوند.

دبیر هیات کشتی مازندران میزان اعتبارات مورد نیاز برای تهیه تشک های کشتی استاندارد و نوسازی خانه های کشتی مازندران را حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در ماه های گذشته با تلاش خیران نسبت به بازسازی ۳۰ درصد از این خانه ها اقدام شد که به طور حتم نوسازی بقیه این اماکن تخصیص اعتبارات ملی و استانی را می طلبد.

از سال های گذشته تاکنون همواره مازندرانی‌ها بیشترین سهم از تیم ملی کشتی آزاد را در اختیار داشته اند، در المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل حضور رضا یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور و کمیل قاسمی در تیم ملی کشتی آزاد به عنوان المپیکی‌ترین جهان استان یاد شده بود، در آن مسابقات یک طلا توسط کمیل قاسمی کسب شد.

در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ بلگراد، مازندرانی‌ها از ۱۰ وزن ممکن هشت کشتی‌گیر در رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد جهان داشتند که ۶ نفرشان توانستند مدال کسب کنند.

این قهرمانان با کمترین امکانات بر قله های افتخار تکیه زدند، اما باید به این یقین رسید که توجه به امکانات ورزشی جزو زیرساخت های الزامی برای مدال آوری و اهتزاز پرچم میهن در رویدادهای جهانی و المپیک است.

به گزارش خزرتیترخبر، فقر زیرساختی و امکانات در رشته ورزشی کشتی در این استان قهرمان پرور، زیبنده ورزش کشور نیست، رفع این مشکل و تکمیل این طرح عزم ملی مسئولان با تخصیص اعتبارات لازم را می طلبد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :