آخرین عناوین

سه شنبه 11 بهمن 1401-7:51 کد خبر:115728

مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد:

ذخایر خونی مازندران به ۳ روز رسید/ مردم کمک کنند

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه ذخایر خونی مازندران به ۳ روز رسید، گفت: وضعیت ذخایر خون مازندران اسفناک و نگران ‌کننده است.


به گزارش خزرتیترخبر، عبدالله محمدی فیروزجایی امروز درباره وضعیت ذخایر خونی و همچنین وضعیت اهدای خون در در مازندران، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر باتوجه به سرمای هوا، حضور مردم در جراحی‌ها و همچنین پیک هشتم کرونا شاهد کاهش ذخایر خونی در مازندران بودیم.

براساس این گزارش، وی افزود: معمولا پایان سال شاهد افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی هستیم که این موضوع هم نگرانی‌ها را بیشتر کرد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه ذخایر خونی مازندران به ۳ روز رسید، اضافه کرد: وضعیت ذخایر خون مازندران اسفناک و نگران‌کننده است.

محمدی فیروزجایی تصریح کرد: در برخی از شهرهای استان با کاهش مراجعه برای اهدای خون مواجه شدیم و در برخی از شهرها باوجود اینکه کاهش مراجعه را نداریم ولی به‌دلیل فصل سرد و شیوع بیماری،این فصل، انواع بیماری‌ها منجر به اهدای خون نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: مصرف خون به ۵۵۰ واحد رسید و در مقابل اهدا خون کاهش پیدا کرده است.

محمدی فیروزجایی یادآور شد: همچنین روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم درحالی‌که مصرف خون و فرآورده‌های خونی در مازندران بالا است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی با تاکید بر ضرورت حضور بار اولی‌‌‌ها برای اهدای خون، گفت: شرایط اصلا خوب نیست باید مردم همانند همیشه در این زمینه حضور پررنگی داشته باشند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :