آخرین عناوین

جمعه 19 اسفند 1401-21:42 کد خبر:116776

انتقاد دادستان مازندران داد:

هشدار دادستان نسبت به انتصاب افراد فاقد صلاحیت در ‌منابع طبیعی مازندران

دادستان مازندران با هشدار نسبت به انتصاب افراد فاقد صلاحیت در ‌منابع طبیعی استان، بر استفاده از مدیران جهادی و انقلابی برای صیانت ‌از عرصه‌های جنگلی و ملی تاکید کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، محمد کریمی در جلسه گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی استان مازندران نسبت به انتصاب افراد فاقد صلاحیت در اداره منابع طبیعی به دلیل فشار برخی افراد ذی‌نفوذ هشدار داد و اظهار داشت:در تمامی جلسات، تاکیدات فراوانی بر حفظ منابع طبیعی و منابع ملی به تمام روسا و دادستان‌ها داشته‌ایم و‌ بر این امر مصمم ‌بوده و ‌از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

براساس این گزارش،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران تاکید کرد: ترویج فرهنگ حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و افراد جامعه باید به انفال این منابع عظیم خدادادی توجه بیشتری داشته و در حفظ وصیانت از آن کوشا باشند چون‌این ثروت عظیم  علاوه بر نسل فعلی متعلق به آیندگان است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران همچنین از تلاش های دلسوزانه همکاران منابع طبیعی در استان  که در دفاع از بیت المال و حراست از عرصه‌های ملی اهتمام ویژه‌ای داشتند قدردانی کرد و افزود: دادستانی مرکز استان و سایر همکاران قضایی حامی  همکاران دلسوز و قانونمند منابع طبیعی خواهد بود و در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار جدی و قانونمند و با تصرف‌کنندگان به انفال کاملا" قاطع برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات جهادی منابع طبیعی استان بر استفاده از مدیران جهادی و انقلابی در صیانت و مقابله با متجاوزان عرصه جنگلی و ملی تاکید کرد و اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید انتصابات در این حوزه موثر از فشار‌های سیاسی باشد، مدیرانی که با تمام توان و طبق قانون برای حفظ و حراست این منابع ملی زحمت می‌کشند باید مورد تقدیر و حمایت قرار گیرند.

سیدعلی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری نیز در این نشست گفت: همکاران بنده نیازمند حمایت جدی شما هستند؛ چرا که امنیت قضایی تضمین‌ کننده امنیت ملی ما هستند، حمایت‌های دستگاه قضا و شما حقوقدانان است که یگان حفاظت ما را دلگرم می‌کند و با قوت قلب به مقابله با قاچاقچیان چوب و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی می‌پردازند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری، خاطرنشان کرد: ما در کشور دشمنان زیادی داریم که یکی از این موارد، قاچاقچیان چوب و متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی هستند که باید با جدیت و قاطعانه در سایه تعامل میان منابع طبیعی و دستگاه قضا، برخوردها صورت بگیرد.

علوی با اشاره به نامگذاری 15 اسفندماه به نام روز درختکاری، عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کاشت یک میلیارد درخت، عزم ما برای تحقق این امر جذب و در تلاش برای عمل به منویات مقام معظم رهبری با حداکثر تلاش هستیم و ما ماموران عمل به این موضوع هستیم.

وی بابیان اینکه دنیا امروز به این نتیجه رسیده که تولید کربن، به نحو وحشتناکی در حال افزایش و در نتیجه ترسیب کربن در حال طی روند کاهشی است؛ تشریح کرد: این بدان معناست که ما تولید کربن ما بسیار بالا اما جذب کربن ما به حداقل رسیده و همین امر نیز با بروز گرما، سیل‌ها، تغییرات اقلیمی، کاهش دبی آب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و عواملی از این دست، مشهود است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری گفت: لذا، دنیا با توجه به این عوامل تصمیم گرفته تا سال 2030 در کل دنیا هزار میلیارد اصله درخت بکارد که سهم ایران از این میزان، یک میلیارد درخت است؛ اما ما معتقدیم که بادی خیلی بیشتر از سهم‌مان در دنیا بکاریم.

این مسئول افزود: افغانستان تا به امروز، از یک میلیارد درخت تعهده کرده، 350 هزار اصله درخت را کاشته است و یا اینکه کشور پاکستان تا کنون، 10 میلیارد اصله درخت کاشت و کشوری مثل عربستان نیز کاشت 50 هزار اصله  درخت برای آن در نظر گرفته شده است، در حالی ما هفتمین کشور تولید کربن در دنیا هستیم که از سویی دیگر، چهل‌ ودومین  کشور جذب کننده کربن دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: شورای حکام تغییرات اقلیمی دنیا مقرر کرد تا اگر کشورهایی تا سال 2030 تولید و ترسیب کربن در آن کشور متوازن نباشد، تحریم‌هایی شامل‌شان شود که مطمئنا با توجه به اینکه ما از کشورهای هدف مقابله دشمنان و تحریم هستیم اگر به تعهدات خود نتوانیم عمل کنیم  هزینه‌های سنگینی را باید پرداخت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری، با بیان اینکه هر چه یگان حفاظت ما خوب عمل کند و دستگیری‌ها را بالا ببرد اما شما حمایت نکنید ثمری نخواهد داشت، بیان کرد: ما می‌دانیم که برخی قوانین ما به روز رسانی و بازدارنده نیستند و باید به این سمت در اسرع وقت حرکت کنیم.باید همه و همه تلاش کنیم تا ما تحریم نشویم و همه کمک کنیم تا امنیت ملی ما زیر سئوال نرود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری، تصریح کرد: اگر دستگاه قضا حمایت نکند و حمایت‌ها از منابع طبیعی صورت نگیرد؛ یعنی از یکسو ما بکاریم و از سویی دیگر تجاوز، قطع، قاچاق چوب را شاهد باشیم، قطعا ما در چند سال آینده دچار تحریم‌های بسیار سختی خواهیم شد.

این مسئول متذکر شد: تحریم‌هایی که دیگر مردم کشور ما نیز خواهند گفت که نیروگاه را خاموش وکارخانه‌ها را تعطیل کنید تا ما شامل این تحریم‌ها نشویم.

به گزارش خزرتیترخبر، علوی یادآور شد: منابع طبیعی برای پیشگیری از این تحریم‌ها نیاز به حمایت شما حقوقدانان، روسای شهرستان‌ها و دستگاه قضای استان داریم تا با عزمی کامل به سمت کاشت حداکثری درخت در مازندران خیز برداریم./ تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :