آخرین عناوین

شنبه 20 اسفند 1401-9:35 کد خبر:116789

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

مسافران نوروزی قبل از سفر واکسن کرونا تزریق کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هموطنانی که قصد سفر به این استان در تعطیلات نوروز را دارند، قبل از سفر واکسن کرونا را تزریق کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس علیپور روز شنبه اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان به این بیماری و همچنین ثبت فوتی در مازندران در سه هفته اخیر برای جلوگیری از ابتلا مسافران به این بیماری تزریق واکسن اقدامات لازم و ضروری در این خصوص محسوب می شود.

براساس این گزارشف وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا مهمترین عامل برای جلوگیری از ابتلا و مصونیت افراد در مقابله با این بیماری به شمار می رود ، ادامه داد: پیش بینی ها در خصوص حضور میلیونی مسافران به مازندران ضرورت هایی را برای رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی را می طلبد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: اثرگذاری واکسن کرونا چند روز پس از تزریق است بر این اساس ضرورت دارد، هموطنان پیش از آغاز سفر تزریق واکسن خود را انجام دهند .

بنا به گزارش ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل از ابتدای اسفند ماه تاکنون پنج مازندرانی براثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند، این درحالیست مازندران در بهمن ماه موردی از فوتی براثر ابتلا به این بیماری نداشت.

وی افزود: هرچند تزریق واکسن کرونا در مدت یکسال اخیر توانسته است از میزان شیوع ، ابتلا و مرگ براثر کرونا بکاهد اما برخلاف تصور و ذهنیت عامه مردم این بیماری پایان نیافته است و همچنان در سایه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی افراد را مبتلا می کند.

به گفته علیپور بیماران زمینه ای که دچار نقص سیستم ایمنی بدن از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و این افراد باید بیشتر موضوع تزریق واکسن را جدی بگیرند.

وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و همچنین رعایت فاصله اجتماعی در مازندران را حدود ۴۰ درصد اعلام و تاکید کرد : برای رسیدن به وضعیت مطلوب مصون سازی در مقابله با بیماری موارد لازم را بیشتر رعایت کرد.

ثبت پنج مورد فوتی کرونایی در اسفند ماه مازندران

آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل از ابتدای اسفند ماه تاکنون بیانگر تغییر وضعیت کووید ۱۹ در استان است و در این مدت پنج مورد فوتی در استان براثر ابتلا به این بیماری ثبت شده است.

از ۱۹ شهریورماه با آبی شدن بابل و بابلسر، مازندران به گردونه استان های کم خطر کرونایی پیوست و این وضعیت تا مدت ها ادامه داشت، به طوری که برخی هفته ها در این مدت تعداد نقاط پرخطر به رنگ نارنجی یا قرمز و نسبتا پرخطر به رنگ زرد به اندازه سه یا چهار شهر کاهش یافت موضوعی که برای مازندران به عنوان استان همواره درگیر کووید ۱۹ از اهمیت زیادی برخوردار بود.

این شرایط با ثبات به مدت حدود ۲۳ هفته در مازندران تداوم داشت و در برابر رنگ نارنجی ایستادگی کرد اما از ۲۳ دی ماه با زرد رنگ شدن هشت شهر به یک باره بر تعداد شهرهای این رنگ استان اضافه شد و زنگ خطر کرونا در مازندران دوباره به صدار در آمد به طوری که یک هفته پس از آن تاریخ در ۱۵ بهمن سوادکوه به رنگ نارنجی درآمد و پیش بینی ها در خصوص ورود دیگر شهرهای مازندران به محدوده رنگ پُرخطر کرونایی محقق شد.

به گزارش خزرتیترخبر، باقیماندن در این شرایط تا هفته های گذشته نیز ادامه داشت و سوادکوه پرچمدار تنها شهر نارنجی کشور را در اختیار داشت./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :