آخرین عناوین

سه شنبه 23 اسفند 1401-12:41 کد خبر:116865

جانشین فرمانده انتظامی مازندران هشدار داد:

برخورد قاطع پلیس با هنجار شکنان در چهارشنبه آخر سال

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از برخورد قاطع پلیس با هنجار شکنان در چهارشنبه آخر سال خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، سید موسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: متاسفانه هرساله در روز‌های منتهی به آغاز سال نو، روز‌هایی سخت و دلهره آور برای بعضی از خانواده‌ها رقم می‌خورد، روز‌هایی که یاد آور حوادث تلخ و ناگواری برای برخی از خانواده هاست و در آستانه سال جدید شادی و نشاط آنان را به غم و اندوه تبدیل کرده است.

براساس این گزارش، او افزود: علیرغم اقدام‌های پیشگیرانه، باز هم شاهد حوادث ناخوشایندی از سوی هنجار شکنانی هستیم که سالمندان و خردسالان نیز قربانی رفتار‌های ناهنجار از سوی آنان می‌شوند.

حسینی گفت: در برخورد با اقدامات نامتعارف در چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، اقدامات گسترده‌ای را با اجرای طرح‌های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود دارد.

او با تاکید بر رویکرد محله محوری و کوچه محوری با حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان در اجرای این مراسم، افزود: پلیس هیچگاه مخالف شادی و نشاط مردم نیست و بر همین اساس از جوانان و نوجوانان عزیز انتظار می‌رود، با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جایگزین شادی آغاز سال نو نکنند.

حسینی با اشاره به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، گفت: با کسانی که بخواهند به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن توقیف خودرو‌های متخلف در این راستا، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضائی این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس قرار خواهند گرفت.

او از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد محترقه و کشف ۳۵۲ هزار عدد ماده محترقه در این استان خبر داد و افزود: ۴۲ نفر از عاملان و توزیع کنندگان مواد محترقه که با مقاصد سودجویانه و گا‌ها ناآگاهی از عواقب این شادی کاذب در استان فعالیت می‌کردند نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با توصیه به شهروندان برای کنترل فرزندان خود از آنان خواست:احترام به حقوق همنوعان خود را فراموش نکرده و رفتار‌های پرخطر را تفریح به شمار نیاورند تا به خاطر لحظه‌ای شادی و هیجان کاذب، حادثه‌ای ناگوار را برای خود و دیگران رقم نزنند و یا کودکی را تا آخر عمر از دیدن زیبایی‌ها محروم کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، حسینی در خاتمه خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال را امنیت و آسایش برای همه مردم برشمرد و به افرادی که بخواهند با رفتار‌های نامتعارف موجب سلب آرامش مردم شودند هشدار داد: به هیجانی که حسرت در کمین آن است، نزدیک نشوند و وحشت دیگران را دستمایه شادی خود قرار نداده و نگذارند، ایام بهار خاطره‌ای اندوهبار را برایشان تداعی کند./باشگاه خبرنگاران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :