آخرین عناوین

سه شنبه 16 خرداد 1402-8:21 کد خبر:119681

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران اعلام کرد:

آغاز کار ادارات مازندران از ساعت ۶ صبح

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، گفت:‌ ساعت کار ادارات و بانک های این استان از ۱۵ خرداد امسال از ۶ صبح آغاز می‌شود. ‎


به گزارش خزرتیترخبر، امید محبی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو نامه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در خصوص تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی، با توصیه موکد به رعایت صرفه جویی در منابع تمامی دستگاه اجرایی، نهادها، شرکت‌های دولتی، موسسات عمومی غیردولتی و شهرداری‌های استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه امسال روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ و روز کاری پنج‌شنبه از ساعت ۶ صبح  تا ۱۲ و شرکت‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها که در روز پنجشنبه تعطیل هستند، از ساعت ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ تعیین می‌شود.

براساس این گزارش، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ساعت کار بانک‌های استان مازندران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ (ویژه کارکنان) و ۶:۳۰ تا ۱۳ (ویژه مشتریان) و در روز پنج شنبه نیز از ساعت ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ (ویژه کارکنان) و از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۲ (ویژه مشتریان) اعلام می‌شودد.

محبی تصریح کرد: ساعت کار مراکز درمانی و سایر مراکز خدمات رسان که مکلف به ارائه خدمات مناسب و شبانه‌روزی به مردم هستند از این قاعده مستثنی است.

وی یادآور شد: برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی دمای محیط کار حداقل در ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شده و سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از تعطیلی ادارات (ساعت ۱۲ ظهر) خاموش شود.

معاون استاندار مازندران افزود: روشنایی داخل ساختمان تا حد امکان کاهش و روشنایی محوطه بیرونی در این بازه زمانی به حداقل برسد.

محبی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در ساعات اداری نسبت به کاهش مصرف انرژی ۳۰ درصد نسبت به دوره پایه سال ۱۴۰۱ و همچنین ۶۰ درصد مصرف در ساعات غیراداری اقدام کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، وی تصریح کرد: دستگاه‌ها با استفاده از مولدهای اضطراری خود، در ساعات پیک تابستان (ساعت ۱۲ تا ۱۸) بار مصرفی تامین کنند و با هماهنگی شرکت توزیع برق استان جهت بازدید، نصب کنتور و تامین سوخت مورد نیاز مولد اقدام شود و مسئولیت اجرای تمامی مفاد این بخشنامه برعهده بالاترین مسئول هر دستگاه است./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :