آخرین عناوین

چهارشنبه 17 خرداد 1402-21:48 کد خبر:119712

فرماندار سوادکوه هشدار داد:

احتمال طغیان رودخانه تلار

فرماندار شهرستان سوادکوه گفت : با توجه به هشدار های هواشناسی و اعلام بارش باران و احتمال وقوع سیل در برخی نقاط مازندران ، طغیان رودخانه تلار دور از انتظار نیست.


به گزارش خزرتیترخبر، رمضان غلامی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به هشدار های هواشناسی و اعلام بارش باران و احتمال وقوع سیل در برخی نقاط مازندران ، طغیان رودخانه تلار دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش،وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی کنونی تا ۲۴ ساعت آینده تمامی دستگاه های خدمات رسان شهرستان سوادکوه برای مقابله با خطرات احتمالی سیل در آمادگی کامل هستند.

فرماندار شهرستان سوادکوه همچنین به مردم توصیه کرد: با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی جداً از حاشیه رودخانه ها، کانال های آب و نقاط حادثه خیز فاصله بگیرید.

سوادکوه از جمله شهرستان های مازندران در بخش کوهستانی است که دارای سه شهر پل سفید، زیراب و آلاشت و روستاهای واقع در ارتفاعات است .

غالب این روستاها به دلیل قرار داشتن در ارتفاعات جزو مناطق ییلاقی مازندرانی ها و خوش نشینان به شمار می رود و در اکثر اوقات سال خالی از سکنه یا جمعیت کم در آن‌ ساکن ‌هستند اما در فصول بهار و تابستان افراد برای فرار از هوای گرم وشرجی سکونت در این روستاها را انتخاب می کنند که در حال حاضر به‌ دلیل گرمای چند وقت اخیر مازندران حضور بیشتر افراد در این مناطق شاهد هستیم.

همچنین عبور رودخانه تلار که کارشناسان از آن با عنوان «رودخانه وحشی» یاد می کنند از درون مناطق شهری و روستایی به دلیل طغیان همواره خسارت هایی به بار آورده است.

اداره کل هواشناسی مازندران طی دو روز اخیر هشدار سطح نارنجی صادر کرد که در آن به فعالیت سامانه بارشی و وقوع بارشهای رگباری اشاره شد .

در این هشدار زمان فعالیت سامانه فوق بعدازظهرچهارشنبه تا پنجشنبه شب ۱۷ و ۱۸ خرداد ماه اعلام شد و همچنین نوع و اثرمخاطره در مناطق ساحلی و جلگه ای را بارش متناوب باران و احتمال آبگرفتگی و در کوهپایه ها و ارتفاعات بارش باران گاهی بصورت رگباری ، جاری شدن روانآب و وقوع سیلاب به ویژه در مناطق کوهپایه و ارتفاعات مرکزی و شرقی استان اعلام شد.

به گزارش خزرتیترخبر، در این اخطاریه از مردم درخواست شد که از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها ( محل عبور سیل ) و همچنین پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :