آخرین عناوین

چهارشنبه 17 خرداد 1402-22:33 کد خبر:119716

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران اعلام کرد:

داوطلبان نمایندگی مجلس تا ۲۵ خرداد استعفا دهند/ ثبت‌نام از ١٩ آذر ماه

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسيمات كشوری استانداری مازندران با اشاره به تقویم انتخابات، گفت زمان استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون انتخابات ۱۹ تا ۲۵ خرداد است.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: آخرین مهلت قبول استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ است و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده، برای ثبت‌نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش نخواهد بود.

براساس این گزارش، ذات الله زارعی با عنایت به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر استان همزمان با کشور، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی در ساعت اداری روز یکشنبه ۱۹ آذر آغاز و تا روز شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ جمعاً به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.

زارعی زمان استعفا را بر اساس قانون در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ خرداد اعلام کرد و گفت: برخی اشخاص که مناصب دولتی و حاکمیتی داشته باشند، باید شش ماه قبل از ثبت‌نام استعفا دهند و این استعفا باید مورد پذیرش مقام مافوق قرار بگیرد و صرف استعفا نمی‌تواند ملاک باشد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی یادآور شد: افرادی که طبق قانون برای داوطلب شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید استعفا دهند را ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی احصاء کرده که در دو سطح حوزه های انتخابیه سراسر کشور و حوزه انتخابیه محل قلمرو ماموریت آنهاست همچنین بر اساس اطلاعیه شماره دو وزارت کشور ۵۷۸ عنوان شغلی که با عناوین یاد شده در ماده ۲۹ همتراز است، اعلام شده است./استانداری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :