آخرین عناوین

پنجشنبه 18 خرداد 1402-20:43 کد خبر:119739

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد:

هشدار قرمز مدیریت بحران و احتمال جاری شدن سیلاب در کیاسر و سوادکوه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با انتشار اخطاریه و هشدار قرمز از احتمال بارش سیل آسای باران در ساعت های آینده در استان های همجوار مازندران از جمله مناطق شمالی سمنان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، بارش‌ باران در نواحی کوهستانی از حوالی ساعت ۱۵ امروز در مازندران و سمنان در بخش شهمیرزاد آغاز شده و مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با ادامه این روند در مناطق بالادست به غیر از انسداد راه های روستایی و فرعی، طغیان رودخانه ها و خسارت به اراضی کشاورزی در شهرهای کیاسر و سوادکوه در حوزه مازندران محتمل است.

براساس این گزارش، اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران چهارشنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا در اواسط این هفته هشدار داده بود.

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز چهارشنبه ۱۶ خرداد در حالت آماده باش خواهند بود.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی افزود: با ادامه این بارش ها طغیان رودخانه های محتمل است و مسافران از اطراف رودخانه ها به ویژه رودخانه تلار از مسیر سوادکوه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : همچنین احتمال انسداد راه های روستایی در مناطق کوهستانی وجود دارد.

هواشناسی مازندران نیز روز گذشته با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی مازندران در این اطلاعیه اعلام کرده است که با عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، هوای مازندران از بامداد روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه شرایط ناپایداری دارد.

هواشناسی مازندران، رگبار باران و رعد و برق متناوب، وزش باد و کاهش دما را نوع مخاطره و آبگرفتگی و احتمال جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را در آلاشت، بلده، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، رینه، سیاه بیشه، کجور، کیاسر، کلاردشت و در ارتفاعات شهرستان بهشهر، بابل، سوادکوه، رامسر، سوادکوه شمالی، عباس آباد، قائم شهر، آمل، گلوگاه، نکا، نور و نوشهر اعلام کرد.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه و یا کاهش خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه، به شهروندان نیز توصیه شده است که در طی این مدت علاوه بر خودداری از اسکان یافتن در کنار رودخانه ها، به هنگام تردد در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود، به کوهنوردان نیز توصیه کرده است که در طی این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

۲۱ روستای مازندران درگیر سیلاب شدند

به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی شیرکلایی، با اشاره به بارش‌های اخیر در شهرستان سوادکوه گفت: بخش‌هایی از مسیرهای مواصلاتی و روستایی، سردهنه اراضی کشاورزی و دو واحد مسکونی روستایی دچار خسارت شدند که بیان خسارت دقیق نیازمند ارزیابی‌های بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، با بیان اینکه محورهای دسترسی به روستاهای ولوپی و روستاهای محور خطیر کوه در شهرستان سوادکوه از این بارش‌ها آسیب دیدند، افزود: در کل استان حدود ۲۱ روستا و در شهرستان سوادکوه ۱۱ روستا دچار آسیب و خسارت شدند.

رمضان غلامی اواتی، فرماندار سوادکوه نیز در رابطه با خسارت بارش‌ها و سیل به شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه دو شب گذشته خسارت بیشتر مربوط به منطقه ولوپی و بخشی هم خطیرکوه بوده است، بیشتر خسارت را مربوط به راه‌های مواصلاتی روستایی و جاده‌های داخل روستاها برشمرد و افزود: دیگر خسارات نیز مربوط به سردهنه دراسله و گلناب دره، آسیب به زمین‌های کشاورزی و چند خانه مسکونی در روستاهای شش رودبار و ممشی و بخشی هم حوزه تیرهای انتقال برق بوده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه شب گذشته نیز بیشتر خسارت مربوط به محور چرات و انند بوده و سپس سیل به منطقه پایین دست نیز خسارت وارد ساخت، افزود: امشب نیز با توجه به هشدار قرمز در محور خطیر کوه، برای این محور سیل را پیش‌بینی می‌کنیم و جلسه ستاد بحران در فرمانداری تشکیل شده و همه تیم‌های امدادی و خدماتی در آماده باش به سر می‌برند.

به گزارش خزرتیترخبر، رئیس ستاد بحران شهرستان سوادکوه توصیه کرد تا مردم از سفر به ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها در این روزها پرهیز کنند و از جمله اقدامات پیشگیرانه به باز کردن و اصلاح آبراه‌ها اشاره کرد. /ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :