آخرین عناوین

سه شنبه 16 ارديبهشت 1393-2:1 کد خبر:120

استاندار مازندران خبر داد:

برگزاري اولين كنفرانس گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو در مازندران

استاندار مازندران گفت: نخستين كنفرانس بين المللي گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو در ايران و به ميزباني استان مازندران برگزار خواهد شد.


به گزارش خزر خبر، ربيع فلاح جلودار در جلسه هماهنگي برگزاري اين كنفرانس، افزود: ترويج گردشگري سلامت به دليل عدم نياز به خروج نيروهاي تخصصي از كشور و ايجاد اشتغال غير مستقيم در ساير بخش ها، توسط بسياري از صاحبنظران براي كشورهاي در حال توسعه كه داراي مزيت هاي منطقه اي و فرهنگي، زير ساخت هاي كافي و منابع طبيعي و انساني مناسب هستند توصيه مي شود.

وي هدف از برگزاري اين همايش مهم در ايران را معرفي و عرضه توانمندي هاي حوزه سلامت كشور به ويژه استان مازندران به كشورهاي عضو اكو اعلام و خاطر نشان کرد: در منطقه اكو تنها دو كشور ايران و تركيه داراي توانمندي توسعه گردشگري سلامت هستند كه در اين زمينه رقابت جدي با تركيه داريم.

فلاح اظهار داشت: در حال حاضر گردش مالي گردشگري سلامت در جهان بيش از 100 ميليارد دلار است كه متاسفانه سهم كشورهاي اسلامي در اين بخش ناچيز مي باشد.

وي با بيان اينكه در سالهاي اخير ورود گردشگران سلامت به ايران 30 درصد افزايش داشته،تصریح کرد: كشور ما در زمينه امكانات و زيرساخت هاي پزشكي و وجود متخصصان، در شرايط خوبي قرار دارد.
نماينده عالي دولت در مازندران با اشاره به اينكه گردشگري سلامت امروزه محور جديد و مهمي در صنعت توريسم است،خاطر نشان كرد: مازندران ظرفيت مطلوبي در حوزه سلامت و درمان دارد كه همين امر دليل ميزباني اين استان براي همايش گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو است.

فلاح جلودار وجود 3 فرودگاه و 3 بندر مهم در اين استان و همسايگي با اغلب كشورهاي عضو اكو را مزيتي اثرگذار براي مازندران اعلام کرد و اظهار داشت:بيمارستان هاي ما در همه شهرستان ها شرايط مساعدي دارند و آماده پذيرايي از گردشگران سلامت مي باشند.

به گزارش خزر خبر، نخستين كنفرانس بين المللي گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو، قرار است روزهاي 27 و 28 مردادماه سال جاري با حضور بيش از 60 مهمان خارجي در مازندران برگزار گردد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :