آخرین عناوین

پنجشنبه 4 تير 1394-13:54 کد خبر:12438

کلاهبرداری این بار از بازاریان مازندرانی:

باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی از بازاریان در مازندران متلاشی شد

افرادی كه از کسبه و بازاریان با تماس تلفنی اقدام به سرقت و کلاهبرداری می نمودند ، با تلاش ماموران و کارآگاهان پليس فتا استان مازندران شناسايي و دستگیر شدند .


به گزارش خزرخبر،حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام نمود : در پي شکايت و حضور شخصی در پلیس فتا استان مازندران و بیان اینکه زنی ناشناس با تلفن همراه بنده تماس حاصل و خود را یکی از مسئولین دانشگاه های کشور معرفی نموده و با توجه به شغلم ، درخواست 60 پرس کباب را نمود و سپس به منظور واريز وجه(مبلغ 60 پرس کباب) ، مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی و دادن فریب بنده رمز دوم حساب بانکی مرا فعال نمود و سپس مبلغ 000/000/30 ریال به صورت غيرمجاز از حسابم  اینترنتی برداشت نموده است ، که در این خصوص تقاضای رسیدگی به پرونده را نمود .

وی خاطر نشان کرد : پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با تشکیل گروه ویژه ای از کارآگاه و کارشناسان ادارات مختلف این پلیس با سرپرستی و نظارت اینجانب سرانجام هويت کلاهبرداران مورد نظر که با افراد مختلف تماس گرفته و سفارش کالا و.... می دادند و با روش های متقلبانه اشخاص را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و از حسابشان سرقت می نمودند شناسايي گردیدند .

رئیس پلیس فتا استان مازندران در ادامه اظهار داشت: با انجام تحقیقات و اقدامات گسترده ای در این خصوص سرانجام هويت سرکرده اصلی این باند بنام آقای ( پ - س)  اهل و ساکن استان البرز شناسايي که بعد از دستگیری وی مابقی ایادی و اعضای این باند سه نفره دستگیر و از متهمان مشخصات بیش از 700 فقره اطلاعات حساب کسبه بازار از جمله شماره کارت ، شماره تماس و رمز اینترنتی بانضمام 29 عدد سیم کارت ایرانسل و همراه اول و همچنین گواهینامه راهنمایی و رانندگی و کارت ملی جعلی و تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط گردید.

وی تصریح کرد : بعد از انجام تحقیقات مقدماتی مشخص گردید متهمين قبل از تماس تلفني با مالباختگان ، بدواً در سطح شهر اقدام به گشت زني و کسب اطلاعات از جمله شماره تلفن از روي سر در مغاره ها و فروشگاه ها نموده و در دفاتر خود ثبت نموده ، و با شگردهاي مختلفي از جمله اينکه خود را از مسئولین ارشد یکی از دانشگاه ها و ... معرفي و با هتل داران ،رستوران ها ، قصابان و ديگر کسبه بازار تماس تلفني برقرار و پس از درخواست کاري از آنان جهت واريز حق الزحمه (بیعانه) آنان بدواً شماره کارت مالباختگان را دريافت و پس از مدتي به بهانه واريز وجه به حسابشان و دريافت موجودي مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندي رمز اينترنتي حساب آنان را فعال يا با فريب مالباختگان وجوه را از حسابشان پس از چندين انتقال ، سرانجام به حساب هاي جعلي در اختيار خود واريز و سپس از طريق دستگاه خودپرداز ها و فروشگاه هاي مختلف اقدام به نقد نمودن وجوه مي نمودند.

محمد نژاد همچنین افزود : از متهمان یاد شده فوق تاکنون علاوه بر استان مازندران، بیش از 17 فقره پرونده از نقاط مختلف کشور از جمله استان های تهران ، گلستان ، اصفهان و لرستان و ... مجموعاً به مبلغ 21000000000  ریال اقرار نموده که از مالباختگان به همین روش کلاهبرداری نموده اند  که روند رسیدگی و شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد که پس از اقاریر صورت گرفته ، سرانجام متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل گرديدند .

رئیس پلیس استان مازندران در خاتمه به شهروندان استان هشدار داد:

-اگر قرار است وجهی را دریافت نمائیم ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و نیازی به ارائه اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضاء و ... به فرد مذکور نمی باشد. این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی می باشد.

-جهت واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه حضوری پشت دستگاه ATM  عابر بانک نیست.

-جهت اطمینان از واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و یا چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش انتقال نبوده بنابراین اگر شخصی ترغیب به وارد شدن به بخش انتقال کرد احتمالاً کلاهبردار است. پس دقت داشته باشید .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :