آخرین عناوین

پنجشنبه 4 تير 1394-13:59 کد خبر:12439

توسط پلیس آگاهی مازندران انجام شد:

دستگیری باند بزرگ سارقان گاو صندوق در مازندران

اعضای باندی که اقدام به سرقت گاو صندوق از منازل مردم می کردند  بعد از دو ماه تلاش شبانه روزی در یک عملیات ویژه ، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش خزرخبر، مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی گزارش هایی از وقوع سرقت گاو صندوق از منازل در سطح استان مازندران و ارجاع مرجوعه متعدد قضایی به پلیس آگاهی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان کهنه کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان مازندران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان و بررسی صحنه های سرقت مشخص گردید که سارقان با شناسایی منازل افراد متمول و پولدار در فرصتی مناسب و در ساعت خاصی از روز اقدام به سرقت از منازل این شهروندان کرده و در اکثر سرقت ها سارقین اقدام به تخریب گاو صندوق در محل جرم و یا انتقال آن به خارج از محل جرم و سپس در فرصتی مناسب باز می نمودند.

مسعود جعفری نسب اظهار داشت: به منظور شناسایی سارقان تحقیقات ویژه ای توسط کارآگاه پلیس آگاهی استان مازندران صورت گرفته که سرانجام رد پای اعضای باندی که اقدام به این سرقت ها می کردند در یکی از استان های غرب کشور به دست آوردند .

وی تصریح کرد : پس از شناسایی اعضای باند ، کار آگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام محترم قضایی و همکاری و مساعدت مامورین استان مطیع نیابت متهمان را دستگیر نمودند که بدواً متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه اقدام مجرمانه شدند ولی  هنگامی که با مدارک و مستندات علمی پلیس مواجه شدند با اعتراف به بزه ارتکابی در مجموع به 15 فقره سرقت در شهرستان های استان که ارزش اموال مسروقه بیش از 14/000/000/000ریال بوده اقرار و اظهار داشتند که با استفاده تخریب درب منازل وارد خانه شده و با سرقت گاو صندوق موجود در خانه ها و انتقال آن به خارج از شهر آنها را شکسته وجوه نقد و طلاجات موجود در آن را به سرقت می بردند.

جعفری نسب همچنین خاطر نشان کرد: سارقین علل و انگيزه سرقت خود را كسب درآمد نا مشروع و زياده خواهي خود عنوان نموده و در تحقیقات به عمل آمده مشخص گردید که اعضای این باند يك نفر همدست در استان داشتنه که آنان را در شناسایی منازل خالي از سكنه راهنمايي می نموده و پس از آن سارقان با اطمینان از اینکه کسی در خانه نیست وارد آنجا می شدند ، که با دستور قضایی این شخص نیز شناسايي و دستگير گردید.

وی اظهار داشت : این باند در ساعت خاصی در روز اگر در منزلي لامپ روشن بوده از خالي بودن خانه (با زدن آيفون منزل و جوابگو نبودن کسی) مطمئن سپس وارد منزل شده . و اموال مسروقه را به اتفاق همدستان زن خود تحت عنوان مسافرت خانوادگي به استان های كرمانشاه ، البرز و تهران انتقال و به فروش مي رساندند.

متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان در دستور کار قرار دارد.

بالاترین مقام انتظامی استان مازندران در خاتمه به شهروندان هشدار داد  :

-هر زمان که به مسافرت می روند منزل خود را به همسایه یا دوست امین بسپارند .

-سعی کنید کلید گاو صندوق را در کنار آن قرا ندهید .

-پلیس را همواره امین خود بدانید و اخبار و اطلاعات در خصوص سرقت را در اولین فرصت از طریق سامانه 110 اعلام نمایید

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :