آخرین عناوین

جمعه 5 تير 1394-10:6 کد خبر:12447

باز هم اعتراضات دانشجویی در دانشگاه مازندران:

اعتراضات صنفی دانشگاه مازندران به خوابگاه دختران کشیده شد/دانشجویان همچنان معترض بی‌تفاوتی مسئولان

پس از چند روز اعتراض و تحصن در خوابگاه پسران دانشگاه مازندران، عصر پنج شنبه دانشجویان خوابگاه دختران دانشگاه نیز در مقابل درب اصلی دانشگاه تحصن کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از نگاه آزاد، دانشجویان خوابگاه دختران دانشگاه مازندران در اعتراض به عدم تخصیص خوابگاه به دانشجویان واجد شرایط در مقابل درب اصلی دانشگاه تحصن کردند.

دانشجویان با نشستن در مقابل درب ورودی دانشگاه مانع از ورود و خروج خودروها شدند.

یکی از متحصنین در گفت‎وگو با نگاه آزاد گفت: خوابگاه دختران دارای ۸ بلوک است که مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند تا به دلیل مشکلات مالی و یا هر مشکل دیگر، دو بلوک از این هشت بلوک را در اختیار پسران قرار دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه خوابگاه پسران را تخلیه و آنها را به این مکان انتقال داد که این اقدام موجب شد تا ما دانشجویان نتوانیم خوابگاه بگیریم، در صورتی که بیشتر دانشجویان واقعاً نیازمند خوابگاه هستند.

این دانشجوی دختر ساکن خوابگاه تصریح کرد: ما تمام راه‌های اعتراضی را طی کردیم و وقتی به مسئولان مراجعه می‌کنیم، آنها با لبخند به ما می‌گویند: نداریم و نمی‌توانیم خوابگاه به شما بدهیم.

وی اضافه کرد: معاون دانشجویی دانشگاه، مسئول همه این نابسامانی‌هاست و ایشان اگر نمی‌تواند به امور رسیدگی کند، بهتر است استعفا دهند.

البته به نظر می‌رسد صدای این دانشجویان به جایی نمی‌رسد، چون مسئولان دانشگاه، به‌ویژه سرپرست دانشگاه، طی 10 روز گذشته که اعتراضات دانشجویی وجود داشت، به هیچ یک از خواسته‌های دانشجویان توجهی نکردند.

همه این اعتراضات و بی‌توجهی مسئولان دانشگاه، این شائبه را به وجود می‌آورد که آیا مسئولان دانشگاه به عمد می‌خواهند دانشجویان را درگیر این‌گونه مسائل رفاهی کنند؟

آیا مسئولان دانشگاه نیز مانند رئیس جمهور می‌خواهند مسائل رفاهی را هم به تحریم گره بزنند؟

باید دید آیا سرپرست دانشگاه مازندران همچنان نسبت به اعتراضات دانشجویی اخیر دانشگاه سکوت خواهد کرد و یا اینکه با ایجاد تغییراتی به خواسته‌های به حق دانشجویان پاسخ خواهد داد؟

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :