آخرین عناوین

جمعه 5 تير 1394-18:31 کد خبر:12449

علوم پزشکی مازندران پاسخگو باشد:

فریاد اعتراض پرسنل درمان بیمارستان امام‌خمینی نور/تصویر

پرسنل درمان بیمارستان امام خمینی شهرستان نور به خاطر عدم اجرای صحیح یک طرح دست به اعتصاب زدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر،با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، موضوع ارائه خدمات بیشتر در حوزه درمان در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

به گزارش مازنی خبر ؛ در راستای ارائه خدمات بیشتر به بیماران ، افزایش درآمد بیمارستان ها و همچنین ایجاد انگیزه برای پرسنل درمان ، طرحی از مهر ماه سال 93 در دستور کار مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت درمان قرار گرفت.

در این طرح که از آن به عنوان "طرح مبتنی بر عملکرد" یاد می شود ، بخشی از سود حاصله در بیمارسان ها بین پرسنل درمانی و خدماتی تقسیم می شود تا از این طریق با ایجاد انگیزه بین پرسنل درمان و پرستاران ، خدمات بیشتری به بیماران ارائه شده و از حوادث ناگوار پزشکی کاسته شود.

اما از شهرستان نور خبر رسیده است که پرسنل درمان بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به دلیل عدم اجرای صحیح این طرح و ایجاد تبعیض بین پرسنل درمانی با کارمندان دست به اعتصاب زده اند.

یکی از پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) نور در گفتگو با "مازنی خبر" با بیان اینکه پرستاران و پرسنل درمان این بیمارستان به نحوه اجرای طرح مبتنی بر عملکرد معترض هستند ، افزود : ماهیت این طرح این بود تا برای پرستاران و پرسنلی که در شیفت های مختلف شب و روز کار می کنند ایجاد انگیزه شود تا از اشتباهات پزشکی کاشته و رضایت بیشتر بیماران جلب شود.

وی ادامه داد : ولی متاسفانه ما شاهد هستیم کارمندانی که در ساعات کار اداری در بیمارستان حضور دارند و در زیر کولر های اتاق شان می نشینند و کارهای اداری را انجام می دهند ،  دو برابر پرستاران و پرسنل خدماتی و درمانی که باید در شیف شب هم خدمت کنند ،‌ پول دریافت می کنند.

این پرستار بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور با اشاره به اعتصاب چند ساعته پرسنل درمانی و خدماتی این بیمارستان در روزهای اخیر ، افزود : از فرماندار و نماینده مردم نور در مجلس خواستاریم به وضعیت ما رسیدگی کنند.

شنیده ها حاکیست که با اجرای این طرح به حقوق یک پرستار شیفت شب حدود 250 هزار تومان افزوده شده است ولی کارمندانی که در ساعات اداری به فعالیت می پردازند و در روزهای تعطیل نیز در محل کار حضور ندارند ، ماهانه حدود 500 هزار تومان از این طرح بهره مند می شوند در صورتی که این طرح برای ایجاد انگیزه بین پرستاران و پرسنل درمانی و خدماتی بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان به اجرا در آمده است.

لازم به ذکر است ، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که میزان درآمد حاصله از این طرح در 3 ماه اول سال 94 نیز  تاکنون به حساب پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) نور واریز نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :