آخرین عناوین

شنبه 6 تير 1394-21:49 کد خبر:12453

مدیر عامل شرکت آبفای روستایی مازندران خبر داد:

قطع آب شرب مشترکان غیرمجاز در روستاها/کیفیت بالای آب روستاهای تحت پوشش

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با بیان اینکه آب شرب روستاهای تحت پوشش از کیفیت بالایی برخورد دار می باشد افزود:آب شرب روستاهای غیر پوششی هم کلر زده می شود.


به گزارش خزرخبر، مجید عبداللهی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: از مردم انتظار داریم با صرفه جویی در مصرف  آب این نعمت خدادادی را به هدر ندهند.

 وی  در تشریح وضعیت آبرسانی در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: از 3 هزار روستا در مازندران یک‌هزار و 560 روستا در پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند که حدود 85 درصد جمعیت روستاها را در برمی‌گیرد.

عبداللهی تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی مازندران را بیش از 376 هزار مشترک اعلام و اظهار داشت: با توجه به اینکه 45 درصد جمعیت مازندران روستایی هستند و میزان تقاضای آب در روستاهای مازندران در آخر هفته نیز افزایش می‌یابد در طول هفته 45 درصد جمیعت مازندران و در پایان هفته نیز 50 درصد جمیعت استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند می‌شوند.

وی تعداد پروژه‌های در دست اجرای آب و فاضلاب روستایی مازندران را بیش از 395 مورد اعلام و تصریح کرد:از این تعداد 256 پروژه نیمه‌تمام می باشد که این پروژه‌های 235 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عبداللهی درباره هزینه آب بها در سطح روستاهای استان نیز افزود: میزان آب بها در روستاها بسیار ارزان است به طوری که به ازای هر هزار لیتر آبی که در اختیار روستایی قرار می‌گیرد تنها 100 تومان آب بها دریافت می‌شود در صورتی که برای تامین این آب، این شرکت هزار تومان هزینه می‌کند.

وی با اعلام اینکه آب شرب مکان‌هایی که به صورت غیرمجاز استفاده می‎کنند جمع آوری می شود، خاطر نشان کرد: تاکنون 300 پرونده در این ارتباط در محاکم قضایی تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مازندران درباره شبکه فرسوده آب مازندران اظهار داشت: 350 کیلومتر شبکه فرسوده در این حوزه وجود دارد که برای رفع این مشکلات 280 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای جلوگیری از تنش آبی میزان فرسودگی را سطح‌بندی کرده و هر ساله نسبت به ساماندهی مناطقی که دچار مشکل حاد هستند اقدام می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا در روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: آبرسانی با تانکر بسیار کم است و تنها در مقطعی که مشکل حاد به وجود می‌آید انجام می‌شود.

عبداللهی میزان اعتبار مصوبه سال 93 آب و فاضلاب روستایی استان را 77 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 42 میلیارد تومان معادل 55 درصد این اعتبار جذب شد و بقیه نیز تا پایان سال مالی 93 نیز جذب می‌شود.

این مسئول در ادامه در مورد مشکل آب مردم تلما دره ساری نیز اعلام کرد:در درجه اول تکلیف این مجتمع هنوز مشخص نسیت زیرا از یک طرف کشاورزان و از طرف دیگر مردم در مورد استفاده از این مجتمع اختلاف دارند و از طرفی از 10 روستای تحت پوشش 3 روستا تاکنون خود را تحت پوشش قرار داده اند و 7 روستای دیگر تاکنون اقدامی نکرده اند و از طرفی علی رغم قول فرماندار،بخشدار و شورای محله های فوق،تاکنون اقدامات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن 7 روستای فوق به عمل نیامده است در نتیجه نتوانسته ایم این مشکل را بر طرف نماییم.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری همچنین با هشدار در مورد اینکه از نظر قانونی حق انشعاب آب روستایی بین 50 تا 60 هزار تومان می باشد تصریح کرد:متاسفانه برخی از روستاهایی که تحت پوشش این شرکت نیستند رقم های میلیونی برای دریافت حق انشعاب پرداخت می کنند که غیر قانونی می باشد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :