آخرین عناوین

دوشنبه 8 تير 1394-17:41 کد خبر:12459

اعتراض ها همچنان ادامه داد:

اعتراض پرستاران مازندران از نور به چالوس کشیده شد!سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا کی؟؟!!

اتوبوس نارضایتی پرستاران مازندران نسبت به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد به چالوس رسید.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر،بعد از درج مطلب اعتراض پرستاران بیمارستان امام خمینی نور ، این بار خبر رسید که پرستاران چالوس نیز دست به اعتصاب زدند.

اتوبوس نارضایتی پرستاران مازندران نسبت به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد به بیمارستان چالوس رسید.

به گزارش مازنی خبر ، جمعی از پرستاران بيمارستان آيت الله طالقانی چالوس پیش از ظهر یکشنبه با تجمع مقابل درب اورژانس اين بيمارستان به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و همچنين عدم اجرای قانون تعرفه گذاری بعد از گذشت هشت سال، اعتراض کردند و خواهان بررسی کارشناسی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و اجرای عدالت در اين زمينه شدند.

طی روزهای گذشته و امروز پرستاران بيمارستانهای مختلف در استان مازندران با تجمع اعتراض آميز خود بيان داشتند تعرفه ‌های پيراپزشکی، پرستاری و پزشکان بايد به صورت متوازن و براساس سختي کار افزايش يابد.

خزایی یکی از پرستاران حاضر در جمع تجمع کنندگان به خبرنگار مهر گفت: مدت زيادی است که پرستاران به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات اعتراض داشتند اما مورد توجه جدی مسئولان قرار نگرفت.

وی بیان داشت: اواخر سال گذشته وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکی طی مصاحبه ای با خبرنگاران عنوان کرده بود کارانه گروه های پزشکی از جمله پرستاران، متناسب با وقت و کارآيی آنها پرداخت می شود و به عدالت نزديک است.

وی مطرح کرد: اما آنچه که امروز به عنوان کارانه به حساب پرستاران واريز شده است به نسبت آنچه که به حساب ديگر پرسنل بيمارستان واريز شده، اختلاف زیادی دارد.

وی اظهار داشت: کارانه برخی پرسنل نسبت به قبل تغييری نداشته يا تغيير اندکی داشته است و کارانه عده ای تا ۱.۵ برابر و عده دیگر مانند بخش امور مالی و اداری تا ۲۰ برابر قبل اضافه شده است.

گفتنی است مبنای شکل گیری طرح افزایش کارانه پرسنل بر اساس عملکرد برگرفته از بند ۴ قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت است و اگر طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد آن هم بعد از قرار گرفتن ۲۵۰ خدمت پرستاری در کتاب ارزش های نسبی،صحیح اجرا شود، تعرفه های پرستاری را سامان می بخشد.

حدیث گردکلی، رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: وزارت بهداشت دستور عملی مبتنی برعملکرد کادر درمانی و اداری بیمارستان های سراسر کشور داده است که براساس آن بعضی از بخشها دریافتی کمتری می گیرند و دریافتی بعضی از بخشها مانند پشتیبانی و مالی افزایش یافته است.

وی بیان داشت: با توجه نقش موثر پرستاران در نظام سلامت و با توجه به کمبودهایی که در زمینه نیروی انسانی و درمانی داریم، امیدواریم با برنامه ریزی که صورت خواهد گرفت نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از پرستاران بیمارستان را زنان تشکیل می دهد، با اشاره به سخت و زیان آور بودن شغل پرستاری اظهار امیدواری کرد که نسبت به تامین خواسته این قشر برنامه ریزی شود.

همچنین رئیس بیمارستان طالقانی چالوس نیز درباره تجمع پرستاران به خبرنگار مهر گفت: درخواست پرسنل در این تجمع درحال بررسی است.

افزایش کارانه خواسته اصلی پرستاران است

علی آزادیان رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اصلی ترین خواسته پرستاران استان را افزایش کارانه و ایجاد تعادل و انصاف میان کارانه آنها با پزشکان بیان کرد و گفت: درحال حاضر کارانه پرستاران حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه این کارانه پرستاران درحالیست که یک پزشک در سخت ترین شرایط پنج ساعت در بیمارستان حاضر می شود و کارانه میلیونی می گیرد گفت: اختلاف فاحش بین کارانه ها از جمله کارانه پرستاران از جمله مشکلات است.

وی تصریح کرد: اختلاف حقوق چند 10 برابری پرستاران و پزشکان درحالیست که این قشر نقش بسزایی در نظام سلامت دارند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون حدود ٤هزار نیروی پرستار در بیمارستان های استان مشغول به کار هستند که از این تعداد بیش از ٨٠ درصد را زنان تشکیل می دهند و در سال های اخیر نیز میزان ورودی مردان به بخش پرستاری استان بسیار اندک بوده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • نریمان
    سه شنبه 23 تير 1394-14:33


    سلام
    تو دانشکده علوم پزشکی ما یک مشت دزد و جنایت کار جمع شدند که باعث کیفیت پایین خدمات پزشکی تو مازندران هستن...
    خدا لعنتشون کنه ....