آخرین عناوین

پنجشنبه 11 تير 1394-0:43 کد خبر:12463

انتقاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از برخی بانک ها:

برخی بانک ها به سمت معاملات زودبازده از جنس دلالی تمایل دارند/بانک ملی بیشترین حامی صنعت گران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: تمایل برخی از بانک ها به سمت معاملات زودبازده است که از جنس دلالی و واسطه گری بوده و از جنس سرمایه گذاری نیست.


به گزارش خزرخبر، محمد محمدپور در نشست با رسانه های مازندران افزود: یکی از بانک هایی که بیشترین همکاری و همراهی را با صنایع و کارخانه داران مازندرانی و همچنین این سازمان دارد بانک ملی مازندران می باشد که در زمان مدیر فعلی بسیار فعال شده و حامی صنعت گران می باشد.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم کک‌سازی را در زمان مناسب به اتمام برسانیم هم پروژه غیراقتصادی می‌شود و هم سرمایه‌گذار انگیزه را از دست می‌دهد ضمن اینکه رقبا هم وارد شده و بازار را در دست می‌گیرند، خاطر نشان کرد: از مقامات محلی سوادکوه می‌خواهیم اجازه دهند این میوه بارور شده و میوه دهد بعد به دنبال سهم‌خواهی باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه پروژه زغال‌شویی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال آماده افتتاح این مرکز می‌شویم، اظهار داشت: معدن کردآباد هم با 230 هزار تن زغال، با حضور مقامات کشوری آغاز به کار می‌کند و معدن گلیران را هم به ایمدرو برگرداندیم تا فعالیت این مرکز آغاز شود.

محمدپور با اشاره به اینکه سال گذشته در استیفای حقوق دولت در جایی که 25 درصد بود ما 100 درصد حقوق دولت را استیفا کردیم، ادامه داد: در بخش تجارت هم کامیابی‌ها و ناکامی‌هایی داشتیم، در لبنیات 15 درصد، لوله و پروفیل 30 درصد و انواع رسته‌های صادراتی پیشرفت و در بخش سیمان هم پس‌رفت داشتیم و این‌گونه شد که سال گذشته به میزان سال قبل‌تر از آن صادرات داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه توجه به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت، اکسیر نجات مازندران است، افزود: سند صادرات مرکبات استان آماده شده و به زودی رونمایی می‌شود.

محمدپور با اشاره به اینکه از نظر صدور پروانه‌های بهره‌برداری اصناف در ردیف پنجم کشور قرار داریم، گفت: به دنبال راه‌اندازی کارگروه اصناف هستیم و فعالیت این کارگروه به زودی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ نشانه‌ای از بیماری در واحدهای صنعتی مرغ در استان دیده نشد و دامن زدن به این شایعه، مشکلات زیادی را برای مرغداران به وجود می‌آورد، تصریح کرد: از صاحبان واحدهای تولید مرغ می‌خواهیم شکیبا باشند و خودمان را در مشکل به وجود آمده مسئول می‌دانیم و در این آسیب، بعضی واحدها برای همیشه از دست می‌روند که نوعی ناسپاسی از فعالیت کارآفرینان است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :