آخرین عناوین

پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-2:7 کد خبر:127

رییس اتاق بازرگانی مازندران:

برخورد بانک ها با تولیدکنندگان و تجار مناسب نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: متاسفانه برخوردهایی که از طریق بانک ها صورت می گیرد، اعتدال نیست و سبب می شود تا رکود اقتصادی، جای خود را به رونق اقتصادی بدهد.


به گزارش خزرخبر، غلام رضا عشریه با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی استان، پیش گام در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند، افزود: نرخ بالای تسهیلات بانکی تولیدکنندگان مازنی را فلج کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بانک ها باید جهت تقویت توسعه اقتصادی به کمک بخش های تولیدی بیایند تا اقتصاد مقاومتی و شکوفا محقق شود.

عشریه با اشاره به اینکه دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید در حوزه های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: باید اعتدال در فضای اقتصادی کشور حاکم تا تولیدکننده رغبت بیشتری به محصول باکیفیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری مواقع از سوی سیستم بانکی و اداری شاهد برخورد خشن با فعالان تولیدی و اقتصادی هستیم، تصریح کرد: واحدهای اقتصادی با ریسک بالا در کشور به فعالیت اقتصادی مشغول بوده که نیازمند حمایت هستند.

عشریه با اعلام اینکه فعالان اقتصادی در شرایط سخت تحریم ها فعالیت های خود را کنار نگذاشته تا اشتغال دچار خدشه نشود، افزود: وظیفه سیستم بانکی و اجرایی کشور بوده که از تولیدکنندگان واقعی حمایت قاطعی صورت دهند.

وی همچنین در نشست با دبیر کل اتاق اکو ایران خاطر نشان  کرد: در مازندران کارهای قابل توجهی در بحث گردشگری صورت نگرفته است.

عشریه با بیان اینکه برپایی اجلاس بین المللی گردشگری سلامت موقعیت مناسبی برای رونق بخشیدن صنعت گردشگری در مازندران است اظهار داشت: مازندران با  برخورداری از طبیعت بکر و پتانسیل های بالا و بالقوه در بحث گردشگری توانمند عمل نکرده و می طلبد با رونق بخشی به این بخش پیشرفت و توسعه اقتصاد استان و کشور را در این حوزه فراهم کرد.

وی به زمین های غرب  مازندران اشاره و تصریح کرد: این خطه از مازندران به لحاظ شرایط مکانی خاص، تنها  تبدیل به ویلای خوش نشین ها شده که  افراد تحصیل کرده با پلاکاردهایی در دست در جذب مسافر تلاش می کنند که باید در خصوص سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت ساماندهی شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران همچنین در ادامه برپایی اجلاس گردشگری سلامت به میزبانی مازندران را فرصتی مناسب برای استان دانست و افزود: حضور کشورهای عضو اکو  در این اجلاس نقطه عطفی در بخش گردشگری و بویژه گردشگری سلامت محسوب می شود.

عشریه با تاکید بر ارتقا ظرفیت های صادراتی محصولات تولیدی استان، خاطر نشان کرد: مازندران اکنون تامین کننده سیمان مورد نیاز کشورهای حاشیه دریای خزر شده است.

وی با اشاره به برپایی نشست رایزنان بازرگانی ایران در  کشورهای آذربایجان، قزاقستان و الجزایر اظهار داشت: این نشست می تواند فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری های اقتصادی فراهم کند.

عشریه اظهار داشت: با توجه به آشنایی رایزنان بازرگانی با پتانسیل های تجارتی در کشورها، می توان بسترهای مناسب در توسعه همکاری ها را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با گزارش رایزنان بازرگانی می توانیم بررسی مناسبی از ظرفیت کشورهای هدف داشته باشیم، تاکید کرد: در زمینه بازار الجزایر نخستین نشستی بوده که در مازندران برگزار می شود و  اگر شناختی از بازار الجزایر پیدا کنیم زمینه مناسب دیگری برای افزایش فعالیت تاجران مازنی فراهم می شود.

عشریه خاطر نشان کرد: مازندران ظرفیت های مناسبی در زمینه  کشاورزی، صنعت، فعالیت های معدنی و صنعت توریسم داشته و  می تواند از استان هایی بوده که  فعالیت های اقتصادی در آن توسعه مطلوب و مناسبی داشته باشد.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد:یک هزار و 500 تاجر در مازندران کارت بازرگانی دارند که از این میزان کارت بازرگانی 800 تاجر فعال بوده که با برنامه ریزی مناسب می توان صادرات مناسبی در مازندران داشت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سیمان  مورد نیاز کشورهای حاشیه خزر از مازندران تامین می شود و زمینه برای صادرات مرکبات و دیگر محصولات نیز وجود دارد، اظهار داشت: وجود زیرساخت های مناسب همچون سه بندر  و فرودگاه در مازندران، این استان را به چهره ای اقتصادی در صادرات محصول تبدیل کرده و تیم های منسجم برای صادرات محصولات مازنی در استان تشکیل شد.

عشریه در ادامه با اشاره به وجود سه بندر فریدونکنار، نوشهر و امیرآباد و سه فرودگاه در شهرهای ساری، نوشهر و رامسر، گفت: می توانیم با توسعه فعالیت های اقتصادی و ارتقا همکاری های فی مابین در جهت توسعه تجارت خارجی گام برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه توسعه اقتصادی را در استان با محوریت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دنبال می کنیم، تصریح کرد: برای توسعه مراودات اقتصادی کشورها، برنامه های سفر و اعزام هیئت های خارجی به مازندران و نمایشگاه های خارجی در کشورهای هدف را برنامه ریزی کردیم.

عشریه با بیان اینکه علیرغم حضور رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای مختلف آسیایی و عربی، متاسفانه تولیدکنندگان ایرانی حمایت چندانی نمی شوند، افزود ریسک  سرمایه گذاری صادرکنندگان ایرانی در برخی کشورهای همسایه بسیار بالا است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :