آخرین عناوین

پنجشنبه 21 دی 1402-20:29 کد خبر:130233

حسین زحمتکش روزنامه نگار:

ربط منطقه آزاد مازندران با رد صلاحیت بی تقوایان

اظهار نظر برخی افراد غیرمرتبط در مورد آینده منطقه آزاد تجاری مازندران بسیارجالب است، گویی منطقه آزاد را جناتُ النَعیم پروردگار دیده که اگر بدان دست نیابند خَسِر الدنیا و الاخره می شوند. 


خزرتیترخبر: مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از اقتصادی ترین نهادهای کشورها هستند که به عنوان سرزمینِ غیرمادی جهت تسهیل امور اداری در تولید صادراتی و توسعه تجارت، ایجاد شده اند؛ و طبق همین تعریف، منطقه آزاد تجاری، اقتصادی ترین جغرافیای مازندران خواهد بود، هر چند دفتر اجرایی منطقه ی سه لکه ای آزاد تجاری مازندران با حضور عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، افتتاح و راه اندازی شد.

اما در واقع و طبق مصاحبه عبدالملکی، استقرار نهایی منطقه آزاد تجاری مازندران خرداد ماه سال ۱۴۰۳ رقم می‌خورد، موضوعی که تحققش بر عهده دبیر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران است.

به عنوان یک روزنامه نگار حوزه اقتصادی که ۱۰ سال با بسیاری از تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، تجار و استادان دانشگاه برخورد داشته و دارم، بعد از یکی دو اظهار نظر در مورد منطقه آزاد تجاری مازندران به این نتیجه رسیدم که سکوت کنم و نظر کارشناسان خبره این بخش را مطالعه و مشاهده کنم و اگر این مقوله، فرصتی برای استان قلمداد شده، اجازه دهم متولد شود و کارش را آغاز کند، به قول یکی از دوستان بچه به دنیا نیامده جنسیت تعیین میکنی؟!

هرچند وقتی برخی از دوستان نزدیک به دفتر اجرایی منطقه آزاد تجاری استان در مورد تیم و حلقه اصلی مدیریت دفتر سخن می گویند، احساس میکنم در انتخاب مشاوران و کارگزاران که باید از شخصیت های علمی فرهیخته و بومی استان باشند، دقت نظر خوبی شده است.

حالا اگر اسمی از این افراد بیاورم میدانم اذهان مریض فعال شده و تولید امراض می‌کنند اما برخی از آن ها را می شناسم و با شنیدن نامشان خیالم از بابت پایه های علمی و اجرایی منطقه آزاد تا حدود زیادی راحت شده، البته باید و در ادامه دید که این کوله بار تجربه علمی و اجرایی دوستان، چگونه و چطور در توسعه منطقه آزاد تجاری استان موثر خواهد بود‌.

اما نکته ای که برایم جالب است، اظهار نظر برخی افراد غیرمرتبط آن هم در مورد آینده منطقه آزاد تجاری مازندران است، گویی منطقه آزاد را جناتُ النَعیم پروردگار دیده که اگر بدان دست نیابند خَسِر الدنیا و الاخره می شوند. 

اظهار نظرهای سخیف و بدون پشتوانه علمی که بیشتر به کار برخی ژورنالیست نماها برای زرد کردن تیتر و متن می آید نه آنکه یک استاد دانشگاه حتی با اینکه رشته تحصیلی اش و رَسته کاری اش ربطی به منطقه آزاد ندارد چنین‌ اظهار نظرهای سبکی و بی پایه ای داشته باشد‌.

اظهار نظرهایی که هر فردی بشنود یا بخواند یا ببیند، پوزخند تاسف بار به زبان و لبانش جاری می شود..

شهید چمران در پاسخ به کشمکش تقوا و تخصص جمله زیبایی دارد:

می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم، اما می گویم «آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست»

ای کاش بدانیم در مورد موضوعی که تخصصش و تجربه اش را نداریم حرف بزنیم و اظهار نظر کنیم دقیقا مصداق بی تقوایی است..

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :