آخرین عناوین

پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-2:45 کد خبر:131

شهردار ساري :

جشنواره بهار نارنج باید جهانی شود

شهردار ساری در جمع اعضاي دبيرخانه دائمي جشنواره بهار نارنج با اعلام اینکه بهار نارنج به تمام استان تعلق دارد و ساري تنها پايتخت آن محسوب مي شود افزود: بايد به سمت جهاني شدن جشنواره بهار نارنج گام برداريم و بكوشيم تا اين همايش عظيم با حضور انديشمندان، فرهنگيان و هنرمنداني از كشورهاي مختلف در ساري برگزار شود .


به گزارش خزرخبر،مهدي عبوري با حضور در دبيرخانه جشنواره ملي بهار نارنج كه همه ساله در ساري برگزار مي شود گفت: اين جشنواره امسال بايد با شور و شكوهي بیشتر از همیشه برگزار شود .

وی با اشاره به واكنش كفيل شهردار آستاراخان هنگام مواجه شدن با درخت نارنج و عطر آن كه براي شاهدان اين مواجهه حيرت انگيز بود خاطر نشان کرد: وقتي بهار نارنج كفيل شهردار آستاراخان را محسور خود مي كند پس قابليت آن را دارد كه در افزايش گردشگري و توريسم سهم بسزايي داشته باشد .

وي در پايان بازديد خود از دبيرخانه دائمي جشنواره بهار نارنج در سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري ساري از مشاركت اساتيد دانشگاهها و دانشجويان در اين جشنواره براي هميشه در يادها و خاطره ها بماند . 

دبیر جشنواره ملی بهار نارنج نیز با تشريح برنامه هاي اين جشنواره كه از 20 تا 25 ماه جاري در پايتخت آن يعني ساري برگزار مي شود از دعوت شخصيت هاي بين المللي و جهاني كردن اين جشنواره خبر داد.

عباس رجبی با بيان اين مطلب كه براي هرچه با شكوهتر برگزار شدن اين جشنواره هر روز از راديو تبرستان برنامه اي به مدت 45 دقيقه پخش مي شود گفت: براساس قراردادي كه با صدا و سيماي مركز استان بسته شد از روز شنبه برنامه اي را آغاز كرده اند كه در پيوند با اين جشنواره است و همه روزه از ساعت 11 صبح پخش مي گردد.

وي ايجاد غرفه هاي متعدد براي معرفي هرچه بيشتر بهارنارنج در محل جشنواره را مورد توجه اعلام کرد و خاطر نشان کرد:تلاش كرده ايم شركت كنندگان در جشنواره صرفاً از شهروندان ساروي نباشد و از شهرهاي مختلف و به ويژه شهرهاي حومه ساري هم بتوانند از اين غرفه ها بهره گيرند زيرا بهارنارنج به همه مردم استان تعلق دارد و ما ساروي ها فقط افتخار آن را داريم كه در پايتخت بهارنارنج زندگي  مي كنيم.

رجبي در مورد دیگر برنامه های این جشنواره اظهار داشت:اين جشنواره را بايد فرصتي براي تبليغ و ترويج فرهنگ بومي و هنر محلي تبدیل نماییم به همين دليل در تلاش هستيم تا غرفه هاي جشنواره ملي بهار نارنج به نمايشگاهي براي معرفي هرچه بيشتر بهارنارنج و ديگر داشته هاي استان تبديل شود.

دبيرجشنواره دائمي بهار نارنج درساري در پايان با اشاره به اهداف بلند مدت اين جشنواره تصریح کرد:برنامه بعدي ما تاسيس دبيرخانه دائمي جشنواره جهاني بهارنارنج است كه برخي از شخصيت هاي بين المللي در آن شركت خواهند داشت .

بنا به گزارش دبیرخانه این جشنواره، مركز استان مازندران از امروز به استقبال جشنواره اي مي رود كه نقش بي بديلي در معرفي بهار نارنج اين روح انگيزترين مائده آسماني در استان مازندران و بويژه ساري كه پايتخت آن بشمار مي آيد دارد .

اين مائده عطرانگيز روح نواز آنگاه قدر و قيمت راستين خود را بازيافت كه از سوي طاهايي استاندار وقت شهرداري ساري ماموريت ايجاد يك دبيرخانه دائمي را در همين پيوند به دست آورد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :