آخرین عناوین

پنجشنبه 30 فروردين 1403-8:28 کد خبر:131222

جعفر رعیت؛ کارشناس رسانه و روزنامه نگار:

تدوین مناسب برنامه و بودجه در حوزه عفاف و حجاب

طي مصوبه اي از سوی شوراي انقلاب فرهنگي در رابطه با عفاف و حجاب، 9 وظيفه براي سازمان مديريت و برنامه ريزي تعيين شده است که تدوين مناسب برنامه‌ ها و بودجه‌ متناسب با آن در حوزه عفاف یکی از این وظایف است.


به گزارش خزرتیترخبر، تدوين مناسب برنامه‌ ها و بودجه‌ متناسب با آن یکی از وظايف سازمان مديريت و برنامه ريزي در حوزه عفاف و حجاب است.

براساس این گزارش، شوراي انقلاب فرهنگي در سال 1376 طي مصوبه اي در رابطه با عفاف و حجاب 9 وظيفه را براي سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان يکي از سازمان هاي ذيربط تعيين کرد.

26 سازمان طي مصوبه سال 1376 شوراي انقلاب فرهنگي در امر عفاف و حجاب داراي وظايف و اختياراتي مشخص شده هستند که سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان يکي از اين 26 سازمان وظايفي به شرح ذيل را دارا است.

1- توجه ويژه به سياست‌ها و آموزه‌هاي فرهنگ عفاف و حجاب در هنگام تدوين برنامه‌هاي توسعه پنج ساله و بودجه سالانه کشور

2- گنجاندن آموزه‌هاي فرهنگ عفاف و حجاب در برنامه‌هاي درسي در آموزش‌هاي ضمن خدمت‌ براي مديران و کارکنان دولت و تقويت نهادهاي نظارتي و ارزشيابي در راستاي حاکميت فرهنگ عفاف در ادارات و مراکز‌ آموزشي.

3- برنامه‌ ريزي در جهت آموزش، توسعه و گسترش فرهنگ عفاف مختص مديران و کارکنان دولت.

4-اجراي بخشنامه‌هاي مربوط به ارزشيابي در راستاي تحقق مفاد سياست‌ها و روش‌هاي اجرايي طرح عفاف در کليه ادارات.

5- آشنا کردن کارشناسان و برنامه‌ ريزان کشور نسبت به ضرورت نگاه فرهنگي در حيطه عفاف و حجاب.

6- تسهيل و تسريع در بودجه‌هاي مصوب مرتبط با طرح‌هاي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اسلامي که از سوي وزارتخانه‌هاي مربوط ارائه شده است.

7- معرفي ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها، نهادها و .. به عنوان نهادهاي نمونه که موفقيت بيشتري در راستاي اجراي طرح عفاف از طرف پرسنل زيرمجموعه و ارباب رجوع داشته‌اند.

8- ارزيابي تأثير اجرايي طرح‌هاي فرهنگ‌سازي اسلامي سال‌هاي گذشته و استفاده از اين تجربه در جهت گسترش فرهنگ حجاب آينده و توجه به تدوين مناسب برنامه‌ها و بودجه متناسب با آن در زمينه‌ حجاب.

9- دقت در تنظيم ضوابط مربوط به حوزه عفاف و حجاب در جذب و بکارگيري داوطلبان استخدام در دستگاه‌هاي دولتي.

اميد است، سازمان مديريت و برنامه ريزي مانند همه سازمان هاي ديگر وظايف خود را در رابطه با عملي کردن طرح عفاف و حجاب به نحو احسن انجام دهند/(جعفر رعیت.54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • غریبه ی آشنا
    پنجشنبه 30 فروردين 1403-20:57


    بهتر نیست اول از خودمون و در واقع بزرگ‌ترهای این دولت و کشور که پشت نفوذ سیاسی اجتماعی خودشون قایم شدند و دست به هر کار غیر مشروعی میزنند شروع کنیم، چه بسا بزرگترین حرام و بی‌عفتی از سمت اینها انجام میشه و چون پشتشون گرمه خیالشون راحته و دست به هر بی‌عفتی میزنند، حجاب نه تنها در پوشش ظاهری بلکه بهتر و بهتر در لفافه خودمون و ذات ما باید باشد، نه فقط گذاشتن روسری سر ملت و در عوض گرفتن هویت و ماهیت زنان و دختران ما !!!