آخرین عناوین

دوشنبه 31 ارديبهشت 1403-14:4 کد خبر:131541

سازمان هواشناسی مازندران هشدار داد:

جاری شدن سیلاب و خطر ریزش سنگ در جاده های مازندران

هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیلاب و خطر ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی روز دوشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران، گاهی رگبار، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق همراه خواهد بود.

براساس این گزارش،هواشناسی منطقه اثر این سامانه را در مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و افزایش حجم آب رودخانه ها، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات و مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه‌ها، بستر مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت های کوهنوردی در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در نیمه غربی استان نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار باران و وزش باد و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری و از اواخر روز با رگبار پراکنده و وزش باد و روزهای سه ‌شنبه و چهارشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود گاهی با رگبار باران، وزش باد و با احتمال رعد و برق همراه خواد بود و شدت بارندگی در ارتفاعات محسوس تر است.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، به ویژه در ارتفاعات استان با رگبار باران و وزش باد و روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۷.۸ و آلاشت با ۱۴.۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد./هواشناسی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :