آخرین عناوین

سه شنبه 22 خرداد 1403-15:23 کد خبر:132841

ورود جدی دادگستری مازندران به بحرانی ترین مقوله آلودگی زیست محیطی:

تاکید دستگاه قضا بر مضر بودن سوخت مصرفی نیروگاه نکا

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: سوخت مازوت مصرفی نیروگاه نکا برای سلامتی مردم استان مضر بوده و با توجه به درجه کیفی پایین، مشکلات زیست محیطی را موجب شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس پوریانی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای حل مشکلات استان مطالبه گری کنند، مشکلات زیست ‌محیطی نیروگاه نکا را ازجمله مشکلات مهم موجود در استان عنوان و اظهار داشت: سوخت مازوت مصرفی نیروگاه نکا برای سلامتی مردم استان مضر بوده و با توجه به درجه کیفی پایین، مشکلات زیست‌محیطی را موجب شده است.

براساس این گزارش، رئیس‌کل دادگستری مازندران در دومین نشست شورای قضایی استان که به میزبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران برگزار شد، افزود: علیرغم اهمیت تولید برق و ضروری بودن فعالیت نیروگاه، متأسفانه سوخت مصرفی این نیروگاه به ‌جای استفاده از سوخت گاز، مازوت نوع چهارم و از آلاینده‌های خطرناک برای سلامت انسان و محیط‌زیست بوده و مدیران استانی، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین باید برای حل این مشکل بسیار مهم که با جان مردم مرتبط است، اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: نشست شورای قضایی مازندران از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با همراهی و همدلی از ظرفیت اعضای شورا برای حل مشکلات موجود استان در بخش‌های مختلف استفاده شود.

رئیس‌کل دادگستری مازندران ادامه داد: نشست شورای قضایی ازجمله جلسات بسیار مهم استان و مصوبات آن لازم‌الاجراست و باید اقدام قانونی مناسب طبق موارد مصوب شده صورت گیرد؛ ضمن اینکه با توجه به اهمیت موضوعات مطروحه، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید شخصاً در این جلسه حضور پیدا کنند.

پوریانی در ادامه تصریح کرد: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در چهارچوب قانون، با حفظ شأن و اقتدار دستگاه قضایی در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم؛ ولی در صورت بروز هرگونه تخلف و جرم، قطعاً در راستای اجرای دقیق قانون، اقدام خواهد شد.

این مقام قضایی، مبارزه با فساد را یکی از اصول اساسی فعالیت‌های دستگاه قضایی استان عنوان و تأکید کرد: اجرای دقیق، قانون هدف مهم دادگستری مازندران است و با هرگونه فساد در هر سطح و منصبی، بدون مماشات برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خزرتیترخبر، پوریانی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه، یادآور شد: عملکرد و خدمات دستگاه قضایی استان باید در این هفته برای مردم تبیین و تشریح شود./دادگستری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :