آخرین عناوین

يکشنبه 10 تير 1403-13:28 کد خبر:133023

هواشناسی مازندران هشدار داد:

سیلاب در راه مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به تدوام ناپایداری‌های جوی، نسبت به وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات استان در سه روز آینده هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری علام و پیش بینی کرد، که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

براساس این گزارش،هواشناسی منطقه اثر این سامانه را در دامنه ها و ارتفاعات این استان اعلام کرد و نسبت به صاعقه ‌و ریزش‌سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی، احتمال آبگرفتگی‌ و وقوع سیلاب نقطه ای و محلی و پرآب شدن رودخانه‌ها در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد، علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، از اسکان یافتن و یا برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و در فعالیت های طبیعت‌گردی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر تا اوایل شب همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد، روز دوشنبه نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر به ویژه در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و از روز جمعه تا روز شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۱.۲ و دلیر چالوس با ۱۴.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد، وضعیت دریای خزر امروز با موج کوتاه پیش بینی شده است./هواشناسی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :