آخرین عناوین

يکشنبه 28 مرداد 1403-10:42 کد خبر:133538

مدیركل پزشكی قانونی مازندران اعلام کرد:

کاهش ۷ درصدی نزاع در مازندران

مدیركل پزشكی قانونی مازندران از کاهش هفت درصدی نزاع در استان در چهار ماهه امسال خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع طی چهار ماه امسال در استان را ۶ هزار و ۵۲۵ نفر(۴۲۴۸ نفر مرد و مابقی زن ) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت.

براساس این گزارش، وی اظهار داشت: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با هزار و ۱۸۲، بابل با ۷۹۴ و آمل با ۶۹۸ نفر و كمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۱۰۶ نفر ثبت شده است.

مدیر كل پزشكی قانونی مازندران تصریح کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، اردیبهشت با هزار و ۸۴۱ بیشترین و فروردین ماه با هزار و ۴۳۵ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

عباسی یكی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیكی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشكلات فی‌مابین را حل و فصل كنند.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر خواهد شد./علوم پزشکی مازندران

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :