آخرین عناوین

يکشنبه 28 مرداد 1403-14:46 کد خبر:133542

چالش تکراری شورای ششم بابل برای انتخاب شهردار جدید!!!

بن‌بست انتخاب شهردار برای یکی از بزرگ‌ترین شهرهای مازندران

اعضای شورای اسلامی شهر بابل که در دوره فعالیت سه ساله خود چهار شهردار انتخاب کرده بودند، این بار برای انتخاب شهردار پنجم این شهر با اختلاف شدید مواجه شدند.


به گزارش خزرتیترخبر، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بابل که در انتخاب تعداد شهرداران برای یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شمال کشور در نوع خود از رکوردداران هستند، این بار برای انتخاب شهردار پنجم این شهر با اختلاف شدید مواجه شدند.

براساس این گزارش، پس از این که مهدی کیانی امیری شهردار سابق بابل در نخستین روز مرداد با ۶ رای اعضای شورای اسلامی شهر بابل برکنار شد، فرایند انتخاب شهردار جدید در دستور کار شورا قرار گرفت.

اختلاف اعضای شورای اسلامی شهر بابل برای انتخاب شهردار جدید در جلسه روز ۲۳ مرداد این شورا کلید خورد که اکثریت حاضر در صحن شورا خواستار انتخاب شهردار جدید شدند، اما تعداد دیگری از اعضای شورا از صحن شورا خارج شدند و انتخاب شهردار جدید بابل به تاریخ دیگری موکل شد.

جلسه امروز شورای شهر بابل نیز که قرار بود انتخاب شهردار جدید مطرح شود، با غیبت ۴ تن از اعضا به حد نصاب نرسید و فرآیند انتخاب شهردار جدید کماکان ناتمام ماند.

مرتضی کاردگر رئیس و سخنگوی شورای شهر بابل امروز در پیامی که در کانال رسمی شورای اسلامی شهر بابل قرار داد، نوشت: در سی ‌وششمین جلسه رسمی شورا پیرو تصمیم اعلام شده در جلسه رسمی ۲۵ مرداد و اطلاع‌رسانی مجدد، قرار بود انتخاب شهردار بابل در دستور کار باشد، اما متاسفانه به دلیل حضور نیافتن چهار عضو شورای اسلامی شهر و به تبع آن عدم حدنصاب لازم برای تشکیل جلسه رسمی، این جلسه لغو و برای موضوع انتخاب شهردار بابل تصمیم‌گیری نشد.

در ادامه متن کاردگر نوشته شده است: چهار نفر از همکاران شورا در چند ساعت مانده به تشکیل جلسه امروز با درخواست مرخصی بیان کردند که به دلایل شخصی امکان حضور در این جلسه را ندارند.

البته با توجه به اقدام مشابه این اعضاء در به تعویق انداختن زمان تشکیل جلسه انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم، [اقدام امروزشان] می‌تواند در اذهان عمومی شبهاتی ایجاد نماید که شایسته و پسندیده اعضای یک نهاد خدمتگزار مردمی نیست.

وی از تعیین تاریخ برای برگزاری جلسه بعدی انتخاب شهردار جدید خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین دستور کار جلسه رسمی شورا انتخاب شهردار بابل است، این موضوع همچنان به عنوان دستور کار جلسه آتی شورا (روز سه ‌شنبه ۳۰ مرداد) مطرح است، انتظار می‌رود همکاران محترم ما در شورای شهر با در نظر داشتن محدودیت‌های اتخاذ تصمیمات مدیریتی برای سرپرست شهرداری و همچنین اهمیت سرعت‌بخشی به خدمات در شهر، ضمن ایجاد ثبات مدیریت در مجموعه شهرداری، برای انجام این موضوع با دغدغه‌مندی مضاعف اهتمام داشته باشند.

عملکرد شورا در انتخاب شهردار

طرح سوال از مهدی کیانی امیری شهردار بابل ۱۹ تیر امسال به درخواست سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر بابل در شورا اعلام وصول شده بود.

مهدی کیانی امیری شهردار سابق بابل به پرسش‌های این سه تن از اعضای شورای شهر بابل پاسخ داد که اعضا از پاسخ کیانی قانع نشدند و در روز یکم مردا جلسه استیضاح شهردار بابل برگزار و کیانی با اکثریت آرا برکنار شد.

پس از آن شورای اسلامی شهر بابل در پیامی که در اختیار رسانه‌ها قرار داد اعلام کرده بود: سید حامد بیکایی با کسب ۹ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری بابل تعیین شد.

سید حامد بیکائی متولد ۱۳۵۱ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت است.

وی هم اکنون به عنوان مدیر منطقه یک شهرداری بابل مسئولیت دارد و سابقه شهرداری سیمرغ را در سابقه خدمتی او دیده می‌شود که در حال حاضر یکی از جدی‌ترین گزینه‌ برای انتخاب به عنوان شهردار جدید بابل است.

۱۶ فروردین امسال هم چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر بابل فرآیند طرح سوال و استیضاح مهدی کیانی امیری شهردار بابل را مطرح کرده بودند که در نهایت استیضاح شهردار بابل رای نیاورد و کیانی در کرسی شهرداری بابل به فعالیت خود ادامه داد.

اعضای شورای ششم بابل بعد از آغاز فعالیت خود برای نخستین بار با پنج رای شکننده علی امانی را به عنوان نخستین منتخب خود به وزارت کشور معرفی کرده بودند، ولی او نتوانست تاییدیه مورد نیاز را از این وزارتخانه کسب کند و در دستیابی به سکان شهرداری بابل ناکام ماند.

پرونده امانی پس از انتخاب در شورای شهر بابل به مدت ۷۴ روز بازمانده بود تا اینکه اعضای شورا ۲۵ آبان انتخاب نخستین شهردار دوره خود را باطل کردند تا بتوانند گزینه جدیدی را به وزارت کشور معرفی کنند.

سید قاسم دابوئیان دومین شهردار منتخب شورای ششم بابل بود که ۳۰ آبان سال ۱۴۰۰ با هفت رای موافق به وزارت کشور معرفی شد. ولی تا اسفند آن سال موفق به کسب تاییدیه این وزارتخانه نشد تا مانند منتخب نخست ناکام از رسیدن به پست شهرداری بابل، پرونده‌اش بسته شود.

به گزارش خزرتیترخبر، اعضای شورای اسلامی شهر بابل ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ با ۶ رای شاهین کلانتری بنگر را به عنوان شهردار منتخب برای دریافت حکم به وزارت کشور معرفی کردند، کلانتری نیز ۶ مرداد ۱۴۰۱ استیضاح و برکنار شد و پس از برکناری کلانتری نیز اعضای شورای اسلامی شهر بابل در ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ با ۶ رای موافق «مهدی کیانی امیری» را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کرده بودند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :