آخرین عناوین

دوشنبه 29 مرداد 1403-14:48 کد خبر:133556

کارخانه‌ای که چوب سوء مدیریت را می‌خورد!!!

چوب‌کاری با نکاچوب/مدیرعامل جدید گردن خود را گرو بگذارد

مدیرعامل آینده شرکت نکاچوب برای حل مشکلات این شرکت گردن خود را گرو بگذارد، چرا باید چوب سوء مدیریت‌ها را پرسنل شرکتی بخورند که بیش از نیم قرن قدمت دارد؟


به گزارش خزرتیترخبر، شرکت نکاچوب در تابستان ۱۳۴۸ به صورت شرکت سهامی تأسیس شد که موضوع فعالیت آن بهره ‌برداری از جنگل‌ها، تهیه و اجرای طرح‌های جنگلداری و تأسیس کارخانجات صنایع چوب و همچنین تولید فرآورده‌های چوبی نظیر نئوپان ساده و ملامینه، تخته چندلا، روکش و انواع تخته بوده است.

شرکتی که محصولات آن به کشورهایی همچون ژاپن، ترکمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شد امروز در تامین حقوق پرسنل خود ناتوان است.

نکاچوب در سال ۹۱ به دلیل بدهی و مشکلات ناشی از آن، به بانک ملی با مدیریت شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا واگذار شد.

فارغ از دلایل متعدد برای به وجود آمدن زیان انباشته برای شرکت ‌نکا چوب، تعطیلی موقت و گاهی انتشار مزایده فروش این شرکت، توجه به نوع مدیریت این شرکت طی حداقل یک دهه اخیر حائز اهمیت است، مسعود پزشکیان در مناظره‌های انتخاباتی بیان داشت برخی افراد غیر مرتبط را عضو هیئت مدیره شرکت‌ها می‌کنند و در حالی که شرکت زیان‌ده شده است مدیران تشویقی می‌گیرند.

حال پرسشی که مطرح است این است که چرا نسبت به عملکرد مدیران یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید محصولات چوبی بررسی صورت نمی‌گیرد؟

چرا باید چوب سو مدیریت‌ها را پرسنل شرکتی بخورند که بیش از نیم قرن قدمت دارد؟

گویا  فردوسی در شاهانامه برای نکا چوب سروده است که؛

زمین زو سراسر پرآشوب بود                                       پر از خنجر و غارت و چوب بود

در حالی که در سال‌های دور و اواخر دهه ۸۰ شاهد طول عمر مدیریتی بیشتری در این شرکت بودیم و افرادی همچون شمس‌الله شریعت ‌نژاد نماینده اسبق غرب استان مدیرعامل آن بوده است اما از اوخر دهه ۹۰ تاکنون عمر مدیریتی در این شرکت به طور میانگین یک سال بوده است.

تغییرات پیاپی مدیران، خود گویای سو مدیریت است، چرا که یا انتخاب مدیران برای این جایگاه از ابتدا اشتباه بوده است (که انتخاب این افراد هم برای خود مدیران منتخب ایجاد هزینه خواهد کرد و هم برای شرکت)، یا افراد از نکاچوب، نردبانی برای مناصب دیگر ساخته‌اند، که عموما برای مدیرانی که خارج از مجموعه بوده و تعصبی به این شرکت نداشته‌اند، هر دو احتمال صادق است.

لذا در صورت انتخاب مدیران ناشایست، سرنوشت آنان همین می‌شود که اخیرا شده است و پای مدیران به محاکم قضایی باز شده و این شرکت کمی بیشتر در باتلاق ورشکستگی فرو می‌رود.

آنچه مسلم است تیشه‌ی سو مدیریت بر درخت تنومند نکا چوب سبب شد، پرسنل این شرکت طی سال‌ها از هزاران نفر به چند صد نفر کاهش یابند.

اخیرا نیز در سکوت خبری نماینده هلدینگ آینده پویا در شرکت نکا چوب معرفی شد تا احتمالا در موعد مقرر به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت معارفه گردد.

به گزارش خزرتیترخبر، از آنجایی که رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت بیان داشتند: در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست،تقاضا داریم با توجه به احتمال کاربلدی مدیران جدید؛ هیئت مدیره شرکت، مدیران آینده پویا، مدیران استان و نمایندگان محترم به منظور حفظ حقوق بیت‌المال و زنده شدن نهال امید در بین پرسنل شرکت و خانواده‌های آنان و جلوگیری از تبدیل شدن معضل اقتصادی نکاچوب به معضل اجتماعی و امنیتی در آینده (در صورت ادامه روندهای گذشته)، مراسم تودیع و معارفه‌ی با شکوهی برگزار شود و به تاسی از رئیس جمهور از مدیرعامل آینده این شرکت درخواست شود برای حل مشکلات این شرکت گردن خود را گرو بگذارد./مازند مجلس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :