آخرین عناوین

دوشنبه 29 مرداد 1403-15:40 کد خبر:133557

قابل توجه رئیس کل دادگستری استان:

هدر رفت ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز/ فرزندسالاری در مدیریت یک شرکت دولتی و جذب نیروی خارج از قاعده

مدیرعامل محترم گاز اگرچه برابری در اشتغال را رعایت نکرده است اما حق پدری را برای فرزندان خود و حق برادری را به خوبی به ‌جا آورده ، همین مورد برای ورود رئیس کل دادگستری استان کفایت می‌کند.


به گزارش خزتیترخبر، در آستانه هفته دولت این رسانه با رصد عملکرد دستگاه‌ها و مدیران استان گزارشی از عملکرد آنان را به اطلاع افکارعمومی می‌رساند.

براساس پیش‌بینی بودجه مصوب شرکت گاز مازندران، میزان هدر رفت گاز استان ۶۰۶ میلیون مترمکعب معادل حدود ۷ درصد گاز ورودی استان تعیین شده است اما عملکرد این شرکت در دوره مدیریت فعلی نشان می‌دهد هدر رفت گاز استان هر ساله حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب بوده که بیش از میزان پیش‌بینی شده بوده است.

انحراف صورت گرفته علاوه بر اتلاف منابع و عدم تحقق منابع درآمد عمومی سهم دولت در هدف‌مندی یارانه‌ها، منجر به کاهش درآمد شرکت و بالتبع افزایش زیان انباشته می‌گردد.

در واقع اگر ارزش ریالی میزان هدر رفت گاز استان را با میانگین تعرفه خانگی برای هر متر مکعب محاسبه کنیم میزان عدم سود شرکت گاز استان و درواقع ارزش ریالی هدر رفت گاز استان هزار میلیارد تومان می‌شود.

همین مورد برای ورود رئیس کل دادگستری استان به عنوان رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال به بررسی عملکرد شرکت گاز استان کفایت می‌کند.

۷۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت‌ در شرق مازندران

براساس مستندات موجود در عملکرد قراردادهای آسفالت این شرکت، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۳ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

به عبارتی مجموعا در مدت ۱۶ ماه بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت‌های انجام شده می‌باشد، عملکرد آسفالت‌ریزی شرکت گاز استان به نحوی است که می‌توان او را رقیب اداره ‌کل راه ‌وشهرسازی مازندران قلمداد کرد.

این شرکت در قالب سه تفاهم‌نامه نسبت به زیرسازی و آسفالت عرض جاده تا ۶ متر و فراتر از مسیر حفاری اقدام نموده که عمدتا مربوط مناطق هزارجریب در حوزه انتخابیه شرق استان است این اقدام (عرض ۶ متر) علاوه بر آنکه فراتر از وظایف این شرکت می‌باشد سبب ایجاد تبعیض در توزیع منابع و ایجاد توقع نابه‌جا در سایر شهرهای استان می‌شود.

هزینه پنج میلیارد تومانی در حوزه ورزش

شرکت گاز استان مازندران تحت عنوان خدمات قراردادی – اشخاص حقوقی در سال ۱۴۰۲ بیش از پنج میلیارد تومان در امور ورزش ازجمله (خرید لوازم ورزشی، تجهیزات کوهنوردی، تیراندازی، حق‌الزحمه مربی تیراندازی، شنا، بدن‌سازی و..) هزینه کرده که مازاد بر بودجه این سرفصل بوده است.

فارغ از اینکه اساسا خرید تجهیزات ورزشی در این سرفصل نبوده، پرداخت این هزینه ‌ی اجتناب‌پذیر و غیر ضرور سبب شده است به سرجمع هزینه‌های شرکت افزوده شده و حدود بودجه رعایت نگردد.

جذب نیروی خارج از قاعده

جذب نیرو در این شرکت بدون تایید کارگروه مشترک سازمان برنامه‌ وبودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین بدون رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها می‌باشد.

مدیرعامل محترم اگرچه برابری در اشتغال را رعایت نکرده است اما حق پدری را برای فرزندان خود و حق برادری را به خوبی به جا آورده است، به نوعی که می‌توان آن را فرزندسالاری در مدیریت یک شرکت دولتی نامید.

&جذب برخی از این نیروی‌های سببی و نسبی به شرح زیر است:

(آ.م.ر) فرزند مدیرعامل، دانشجوی رشته پرستاری که در واحد تعمیرات و ابزار دقیق اداره گاز شهرستان بهشهر مشغول به کار شده است.

 (ن.م.ر) فرزند دیگر مدیرعامل که پیش‌تر به عنوان نیروی وصول مطالبات پیمانکار بوده است در واحد منابع انسانی در ردیف شغلی ۱۶، شرکت گاز استان، نیروی رسمی شده است.

(ک.م.ر) برادرزاده مدیرعامل که بدون داشتن سابقه مرتبط به عنوان رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت گاز استان منصوب شده است.

(ن.م.ر) دیگر برادرزاده مدیرعامل به عنوان نیروی قراردادی در شرکت گاز استان جذب شده است.

برادر بازنشسته مدیرعامل نیز به عنوان پیگیر امور مالی و پیمانی رای وصول مطالبات پیمانکار.

که با وجود بدهی این شرکت به پیمانکاران، تبعیض در پرداخت بدهی در شب عید ۱۴۰۲ به پیمانکاران قابل بررسی است.

استفاده از نیروی‌های کنتورخوان برای غرب استان از افراد شرق مازندران نیز قابل توجه است.

عدم پرداخت اضافه کار کارمندان و پرسنل اداره گاز شهرستان بابل از دیگر مواردی است که پرسنل این شرکت از آن گله ‌مندند و دلیل آن را موفق نبودن مدیرعامل شرکت گاز استان در تغییر رئیس اداره گاز شهرستان بابل به علت مخالفات فرماندار وقت با این تغییر می‌دانند.

به گزارش خزرتیترخبر، بدون قضاوت پیرامون عملکرد تخصصی و حرفه‌ای شرکت گاز مازندران بیان می داریم اینها بخشی از عملکرد شرکت گاز مازندران می‌باشد، که ضروری است مدیرعامل محترم برای تنویر افکارعمومی و پرسنل خدوم شرکت در سراسر استان نسبت به آن شفاف‌سازی نموده و یا درصورت ارسال جوابیه‌ای به این رسانه، آمادگی خود را برای انتشار جوابیه ایشان اعلام می‌داریم تا افکار عمومی با آگاهی کامل نسبت به این گزارشات و علکرد آن شرکت قضاوت نمایند./مازند مجلس

آیا شرکت گاز مازندران، شرکت خانوادگی است؟/از لعن پزشکیان تا تبلیغ جلیلی و انتصابات فامیلی؟!!

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :